Lite motiveringar till systemet
Avd1
4 Bearfoot är rätt favorit men lite väl stor sådan på strecken. Rids av en lärling nu som inte känner hästen så väl.
5 Repeat Offender har formen på topp och står bra inne viktmässigt.
2 Half Heaven var favorit mot Repeat Offender senast men inkom som tvåa en längd efter.
Kan kanske vända på ordningföljden idag? 4 % är sanslöst bra
7 Frompariswithlove gick inkom som trea mot 5&2 sist. Toppjockey upp idag och det är en klar signal på att man verkligen vill vinna idag.
Avd 2
9 Label är minklara första häst här, motivering i trådöppningen
4 My Adelia verkar bli mindre spelad än jag trodde. Har varit bra och står delat bäst viktmässigt i loppet. Visar det sig att Jägersros bana passar kan hon vinna
7 Magic Starline är min outsider till 8%. När Carlos Lopes anlitas för första gången skall vara på sin vakt. Han kan verkligen konsten att få ut max av sina ritter
Står över Half Tiger , Billions och Call me Back som mycket spelade. Resonerade som så att Label är klar förstahäst och sedan la jag till de 2 jag tyckte var mest spelvärda istället för att lägga till favoriter som är mer spelade än den jag tror är bäst!
Avd3
Jag tror 3 Bearhunter och 5 Sarafina gör upp i första hand.
Streckade även:
1 Intense Man som får Elione Chaves upp och har ett bra startspår.
6 Arize som aldrig startat på Jägersro men varit bra på Bro Park. Till 4% känns hon som prisvärd skräll.
7 Duke of Venice. Har varit bara någon längd bakom Bearhunter och Sarafina på slutet.
Står lite bättre till viktmässigt och åker med som superskräll till 2%
Avd4
2 Houston Heat får bli kvällens bank.
Bra spår, toppjockey, rätt distans, 66 i segerprocent i år!
Var nyligen tvåa I SM för sprinters och tampades då med ett par hästar med 88 i formtal och gick med lika vikt !
Har högst vikt här med vikten spelar mindre roll över sprint än på övriga distanser. Bäst häst har bäst chans i sprinthandikapplopp. Dagen motstånd är klassen sämre än sist och det ska vara en vistchans större än de 49% han är streckad på
Avd 5
Årgångslopp och ingen handikapp
2 Couples , 3 Shantou och 6 Sarookh skall vara klassen bättre än sina motståndare idag.
Smaksak hur man rankar dem.
2 Couples är bäst men kanske inte över dagens distans.
3 Shantou var mycket bra vid senaste jägersrovinsten.
6 Sarookh är alltid med i striden och en personlig favorit för mig.
Streckade alla 3 och det skall vara heltäckt. Kanske prövar en DD med Sarookh spik.
Avd6
Streckade alla utom 8 tap for me som inte varit på plats på flera år...
Känner mest för 6 Rastapopoulus . Var mer spelad än Perfect for you senast men slutade tvåa en läng efter. Idag är den streckat till hälften av vad Perfect for you. Det är fel.
Storskrällen är 2 Bostar till 2%.
Bostar vann precis ett sånt här lopp i fjol ( handikap med förhöjd prissumma) till 30ggr degen. Har sjunkit i formtal nu och blir inte förvånad om man vinner nu när det är 110k i förstapris. Det var 250 k i förstapris i fjol när han skrällde mot tuffare morstånd än idag!
Senast redigerad av Basse den 2018-09-27 klockan 19:22.
|