Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-05, 00:56   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-10-06 14:00 Lindås IBK - IBF Falun (SSL)


2018-10-06 14:00SSLLindås IBK vs IBF Falun +5.5 FT 6 1.720
Unibet
Lindås IBK +5.5 - IBF Falun @ 1.72 (unibet), insats 6 units (ca 3%)

Ett handikapp på 5.5 plusmål är mycket i herrarnas innebandy även om det smäller till ibland, som idag när Dalen slog Örebro med 12-2 hemma. Totalt har det varit sex matcher som gått över en differens på 5.5 den här säsongen och Lindås, Örebro och Sirius har varit inblandade i fyra utav dessa, samtliga lag i nedre regionen.

Falun är ett av Sveriges bästa lag och har den här säsongen slagit Sirius hemma med 9-3 samt Örebro borta med 8-3. Det är de två största segrarna för Falun. Men de är starkare hemma än borta, där de förra säsongen hade en måldifferens på plus 49 mot endast plus 30 på bortaplan.

Lindås kommer med en förnedrande 1-7 förlust hemma mot Storvreta och trots att det skiljer lika mycket i kvalité i det här mötet tror jag de kommer lära sig något av den "stjärnsmällen".

I herrallsvenskan södra förra säsongen som Lindås tog steget upp från, spelade de ihop 26 av sina 41 poäng på hemmaplan. Så det är en skillnad totalt sett mellan hemma och borta för laget, men Falun är så klart Falun.

Falun klarade linan 5.5 på bortaplan hela fem gånger förra säsongen, mot Örebro dubbelt upp, sen mot Höllviken, Dalen och Mullsjö. Så det är mot lite varierat motstånd och bägge lagen som åkte ut klarade alltså den här linan. Vidare så förlorade t ex Falun bortamatchen mot Sirius så det finns inget som bara ska hämtas hem heller.

Åter till det vi började med, 5.5 mål i handikapp är mycket och jag har svårt att se att Lindås ska gå på en ny "stjärnsmäll" på hemmaplan. Oddset 1.72 ger en brytpunkt på drygt 58% men den här linan klarar sig hemmalaget åtminstone 60% påstår jag och det kan nog vara en bit över det också. Håller igen insatsen med sex units då oddset är allmänt lågt och det kostar mer än det smakar när dessa satsningar inte står, och risken är att det enbart är värde på odds över 1.65 dessutom.

Spela på Unibet och få Se bonus här

AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat