Läser detta först nu.
Även om jag inte håller med om att överspelet i Häckens match skulle vara spelbart ända ned till 1.75 så var det fint bevakat att hugga 1.97.
Tog Norrköping till 2.20 tidigare i veckan som en trade med enda syfte att skapa högre effektivt odds när jag senare gick över med lite risk på Djurgården +0.5, vilket blev till 2x. Gillar dock tänket med valet av spel på Djurgården då de bara verkar ha två lägen denna säsong, on och off. Spelar ut Malmö eller torskar dubbelmöten mot BP och man vet aldrig vad de hittar på just denna match. Norrköping känns dock väl stabila för att förlora stort på hemmaplan men börjar bli dags för dem att förlora en match nu. Sitter dock med Norrköping vinnare utan AIK till 7x, så jag hoppas de blåser på hela vägen in och säkrar silvret.
-1 på Östersund hade jag gärna bokat, och det säger jag inte i efterhand. Tog lite på Dalkurd +0.5 tidigt och fyller lite nu innan match. Tycker jag ser vissa tendenser till uppryckning hos Dalkurd och Östersunds säsong liknar någon form av manodepressivitet där de maniska skoven varar några veckor åt gången, nu kanske det är ned i källarn som gäller igen. Klar de skall vara klara favoriter och det är ingen match jag gör några utsvävningar i, men i Östersunds matcher denna säsong så klarar man sig nog bäst om man konsekvent backar underdogen. Bortsett från oddsrörelser är jag lite konfunderad över valet av -1 istället för t ex 1.25, då den linan hade inneburit mycket bättre payout och att ni nu suttit på dryga 1.90, vilket är närmare nuvarande marknadshögsta på den linan än vad 1.60 är på -1. Östersund har ännu inte kryssat hemma och senaste oavgjorda är långt tillbaka, kanske är dags nu?
Även fast man inte har samma spelidéer så är det kul att läsa andras tankar.
Senast redigerad av Slurf den 2018-10-05 klockan 19:00.
|