Ämne: Gs75
Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-07, 10:33   #6
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
Har gått igenom kuskarna i lärlings-/ungdomsloppet och tycker nästan synd om Emma Smedeby då det måste vara tufft att gå ut som favorit i ett GS75 lopp.

Spelar alltid kuskar i sådana här lopp och då borde 9,10,12 räcka gott men så hittade jag miljondraget som är Christina Kjenner bakom 8 Peronal Goals (med en 1a högst upp dessutom).

Så, 8,9,10,12 får det bli.

Dagens tokspik är A Taste of Honey i sista, har fått möta tufft motstånd på sistone.

Lycka till
Glöm inte Bort 3 Bigbangtheory i det loppet. Jonas Hallstenson är en hemmalärling som bara tränar den hästen. Man lär ha vässat det man kan inför det här loppet.

Bigbangtheory är inte startsnabb och Jonas Hallstensons enda uppgift i starten blir att hitta ner i andraspår så fort som möjligt. Hästen är desto bättre sista varvet och går alltid bra hela vägen in i mål. I dessa lopp är det oftast en fördel att inte vara med i spetsstriden direkt. Nästan alltid någon överoptimistisk lärling som kör alldeles för fort i täten - eller någon med het häst i dödens som lärlingen inte kan få stopp på.

Jag tror det blir rätt automatisk för Jonas här. Hitta andraspår - blir säkert 3:e-4:e utvändigt. Stor chans att få rygg/draghjälp i tredjespår sista halvvarvet.

Hästen har vunnit från dödens så styrka finns. Senast på Solvalla hamnade man föga förvånande långt bak invändigt från spår 1 med Örjan. I sista sväng backar Örjan sig loss och man plockar placeringar över upploppet utan att Örjan kör max någon gång. På sedvanlig Örjan vis tömdes inte hästen och det blev en perfekt Prepare' för dagens uppgift.

Det är min förstahäst i loppet :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+3)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat