Avd 1 är ett varv och vad som helst kan hända , fegar nog ur direkt och heltäcker då det ändå bara är 8 hästar. Bästa hästen på pappret har inte mycket till form och i stort sett vem som helst kan nog spetsa.
Favoriten från bakspår i avd 2 tycker jag känns överstreckad på över 50% här finns några roliga fynd från bättre spår.
Avd 3 kan peakster var en rolig chansning att spika, men conrad sitter upp på en riktigt fin märr här så det väger nog mellan dessa 2, kanske lås alternativt spik på nån utav dem. Powderfinger är maxad och solklar vid gardering
Avd 4 är wikingen från spår 11 bästa hästen men bakspår och 1640. Mycket som kan häxa, tror den finska gästen nr 3 kan vara ett roligt drag
Avd 5 har vi ett stark lås i absolut gehör som ska gå med jänkarvagn och helstängt samt stonewashd diamant. Om jag låser på dessa 2 eller tar ställning är osäkert.
Avd 6 har vi dagens i särklass största favorit i espirit sisu, då jag har följt so gå ikaros under en längre tid kan jag nog inte lämna den utanför , troligtvis lås på 8-11 här.
Avd 7 blir bandit brick favorit från spår 14, fel tycker jag. Mycket kapabel häst och så som strecken är nu är nog befogat men med galopp senast så vågar jag inte lita fullt ut på den, jag personligen tycker toddler är väldigt fin så det kan nog bli spik emot favoriten här.
Avslutningen är svårknäckt. Jag har alltid gillat thelma de glatigne, dock så har hon gått dagens distans 3 ggr tidigare utan att segrat så de är helt klart frågetecken, nr 1 med Erik a känns överstreckad här tycker jag, blir troligtvis fast och jag plockar nog inte med den, finns många roliga drag här, auto Relight , Mellby Ess m.m
Så kontentan av det hela är nog att det blir målat i avd 1, tänkbara spikar som jag känner nu är följande ; Avd 3 NoLimitJimMit/powderfinger/peakster
Avd 4 one for you
Avd 7 toddler
Avd 8 auto Relight.
Sen får vi se vart jag tar ställning , lutar åt 2 spik och ett 2 hästarslås
Dagens tankar från mig. Lirar endast via mitt tillsammans lag idag
|