Jag spelar V4 Solvalla ikväll men eftersom loppen ingår i V68 kladdar jag ner mina rader och tankar här:
V4-1 (V86-2): 1 Must Have, 3 Linda's Girl och draget 10 Sundsholms Fatima. Imponerades inte av favoriten 9 Stonisle Ocean, och 10 Sundsholms Fatima kvalifceras väl som ett s.k. "drag" på under 1 %.
V4-2 (V86-4): 11 Charlock Wiking. Har inte hittat någon annan i fältet som sett startstark ut som denna (även om läget är dåligt) och tycker även den sett pigg ut på upploppet. Streckar även 5 Macelleria som jag kanske inte tror blir den som gör ett drag men kan vara riktigt svår att hänga av.
V4-3 (V86-6): Spik på Espirit Sisu. Det ser nästan lite komiskt ut med tanke på liten den här hästen är, med tanke på vilken motor som finns där inne. Ska såklart inte säga att övriga är chanslösa, men någonstans måste man ha spiken och denna känns bra.
V5-4 (V86-8): Mycket knepig omgång. Har kryssat 2 Auto Relight som lär ta ledning nu när 5 Thelma de Glatigne är struken. Antaget att 2 Auto Relight drar ner på tempot har jag även kryssat 7 Mellby Ess som varit så nära senaste gångerna. Streckad under 10 % ser jag värde. Har även med 6 Quick Crown som kanske kan göra ett bra upplopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|