Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-11, 15:43   #2
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

2-2 it is!

Match 1 blir självklart 2-2 igen då slumpen inte har något minne...
Luleå har börjat relativt bra. De har haft extra tid att ladda utan CHL för denna match medan motsatt gäller Frölunda, som ändå fick spela CHL hemma mot rätt mjuka motståndet Aalborg (6-0).
Det kan betyda 4-1 till Luleå men samtidigt kanske Frölunda har aningen högre grundklass och lyckas dra ned tempot!?

Ovanstående resonnemang får mig att börja budgivningen på 2 mål Luleå precis som du kom fram till, men kanske av andra skäl?
Skulle Frölunda dras med i något slags tempo eller satsa framåt om de nu har den kapaciteten kan det bli målkalas i favör Frölunda... vad är troligast? CHL matchen var inte så tuff precis...

2-3-4-5 - 1-2-3-4-5-6 med någon form av reducering på spelvärde... plus då 2-2 som väldigt troligt och nödvändigt oavsett odds.


Match 2
Lutar intuitivt åt Mora, tycker Färjestad varit ineffektiva, fast visst allt är relativt och förväntningarna var rätt höga på Färjestad men inte Mora, så kan vara en villfarelse (bias).
Bra att slå Linköping med 3-0 men Linköping är hemskt mkt bättre hemma så man ska kanske inte dra några stora växlar på det!?

Tar dock fasta på att Färjestad bör scora lågt, rätt eller fel... kan ju vara mjukare motstånd nu... så med rätt spelprocent kan högt målantal på Färjestad med säg max total på 7 mål vara intressant, orkar inte kolla oddsen....

2-3-4 - 0-1-2 samt 1, 2 - 4, 5, 6 max 7 mål (Antingen tror man Färjestad hittade stilen senast eller inte (första gruppens res).


Match 3
Två lag som spelade CHL i förrgår.
Såg dessvärre Malmös match och maken till ineffektivitet och brist på spets har jag sällan sett, trodde de var bättre... eller så håller inte SHL sedvanlig klass ännu? Eller så strundtade de i matchen med sina 9 poäng i gruppen... visst försökte de, men kanske de inte laddat ordentligt och mentalt på halvfart?

Är väl svårt att tro att något av lagen vill trissa upp tempot, eller vill hemmalaget det??
Hursomhelst begriper jag inte siffrorna mot Örebro borta för Malmö senast i SHL, även om segern var väntad för mig, de var så usla mot München...

1-2-3,4 - 0-1-2
med hänsyn till oddsen:
1-2-3-4 - 0, 1

När jag kollar oddsen på mina val drar jag snabbt slutsatsen att det inte är lönt att spela ens med jackpot...!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+22)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-10-11 klockan 15:54.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat