Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-13, 13:32   #20
Piraten

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

AVD 1 Intrycket på Aileron senast var läckert och han har definitivt grundkapaciteten för att vinna det här loppet. Berghs stallform är på väg uppåt och han blir min förstahäst i loppet. Men ett halvklurigt läge och flera bra emot gör att gardering känns aktuell.

Velvet Gio, Explosive Merlot, Xanthis Coktail och Great King Wine främsta motbuden.

AVD 2 O’Man Flax är nog bästa hästen och jag tror segerchansen är relativt god. Men segrarna är mestadels tagna från spets och han måste prestera på topp för att vinna från sitt elvtespår. Jag vågar inte lite helt på att han löser uppgiften även om jag håller honom högst i fältet.

Garcon Above är som namnet antyder en From Above:are och han strider på bra när han får vara med där framme. Läget är bra och har spetschans. Andrahästen i loppet. Bakom räknas Frances Yoda även om jag inte är helt såld på henne, samt Everest Sisu som gått bra på slutet. Garderar man vidare kan man heltäcka känns det som.

AVD 3 Julio de Luxe har presterat bra tidigare och faktorn att Sofia Adolfsson rider gör att hon blir hon knapp förstahäst i ett lurigt lopp trots frågetecken för formen. Order To Fly är tuff liksom Whisky Akema men loppet är öppet.

License Holder 1%, den måste med. Nantucket kanske kan blixtra till, börjar bli gammal men är ju grundkapabel och formstarka Bonnies Celebrity.

AVD 4 Athos Race är tuff och från bra läge räknas han tidigt. Viss risk för dödens dock och jag vill inte luta mig mot honom helt. Hawk Cliff är bra och var stark senast, Anders Eriksson har form och jag tycker att han är lite bortglömd av den breda massan.

Streckar man på vidare är det de betrodda främst men Wingait Erik och Kövras So Far kanske kan komma in i matchen och då har de kapacitet för att segerstrida. Lurigt lopp.

AVD 5 Cash Crowe är bästa hästen i grunden och har ett optimalt spår. Främsta motbuden har bakspår och uppgiften ser bra ut. Klar förstahäst men jag vill gardera favoriten då jag inte litar helt på henne för dagen.

Dear Friend är uppsnackad och har bra form. Blir med största sannolikhet rygg ledaren och är inte Cash Crowe på topp kan det bli jobbigt att hålla undan sista biten.

Darling Mearas och In Toto Sund räknas på kapacitet och form trots deras lägen, Swish Lane är inte så tokig och Björn Goop är alltid farlig i de här loppen. Skrällbudet är Mulligan som är helt bortglömd.

AVD 6 Spets och slut för Ramon Dekkers är vad jag hoppas och tror på. Det här är en bra modell och står perfekt inne i loppet med sina prick 350k på kontot. Han är snabb ut och lyckas man nå spets är det en bra chans för han har hårdheten att hålla undan mot det här gänget. Alldeles för lite spelad i nuläget men det tackar vi för.

AVD 7 Jag hoppas och tror att Readly är frisk för dagen för då vinner han det här loppet. Efter strykningen av Sorbet känns det ännu mer aktuellt att spika.

Björn sänder fram tidigt och styr antingen loppet från utvändigt ledaren och maler ner Cyber Lane sista halvvarvet, alternativt så får han överta och då är det ingen i det här fältet som tar sig förbi honom över upploppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+10), coolmanriver (+10), AmaerildeRimfrost (+11)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat