Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-14, 20:31   #5
Piraten
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Rolig omgång vi har framför oss och tidiga tankarna är följande:

AVD 1 Jorma sänder ordentligt med Kimbee och försöker trycka sig till spets. Kommer han dit blir han svårslagen men Rocky Tilly är också kvick ut och viss risk för dödens. Dessa tre utmanas främst av Vinci Power som kan komma ner bra och garderar man vidare är det väl Kihlström och Goop främst.

AVD 2 Per Lennartsson har form och här tror jag att Quite Nice har en lämplig uppgift. Öppnar bra och därefter hittar Per ut i andraspår när tillfälle ges.

AVD 3 Vart hamnar Nadal från spår 8? Hade varit en tänkbar spik från ett bättre spår men inte från det här läget. Love Matters trycker sig till spets och blir hästen att slå. Såg väldigt fin ut senast och blir inte lätt att rubba om han får fuska bort stora delar av loppet. Lås på 5-8? Antonio Tabac får nog tufft och Volstead känns inte jättehet från läget.

AVD 4 Väldigt ovisst lopp men jag har viss känsla för Staro Nashville. Har fått två tuffa lopp i dödens och senast var han klart godkänd bakom Bythebook. Men loppet innan såg han riktigt fin ut och den insatsen fastnade hos mig.

Adrian och Kontio kan sätta upp tempot direkt och slipper Lövgrens häst dödspositionen den här gången tror jag att han kan segerstrida.

AVD 5 Bästa hästen fick bakspår och hur hanterar han det? Förmodligen är det inga problem och är han som han ska segerstrider han. Tillman kör väl allt som går för att ta sig till spets och där släpper hon väl inte?

Örjan lägger sig utvändigt och maler ner Brothers In Am runt sista kurvan men klarar han att hålla undan för Laskari? Troligen står det mellan de två.

AVD 6 M.T. Joinville är intressant och var tapper senast. Förstahästen i loppet men bakspårshästarna kan bli farliga. Erik Sting urtapper senast och trots spåret blir han farlig om han får gå med i draget.

AVD 7 Öppet lopp. Lill-Unter och Goop räknas främst men det är många som kan vinna. All Star blir bortglömd igen?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+5), AmaerildeRimfrost (+2)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat