V86 17 okt
Avd 1: Vid en första anblick känns From the mine som ett spikförslag.
Avd 2: Upplagt för startrusning med många katapulter på framspår. Allra snabbast är 8 MT Insider, men solfjädereffekten kan göra att den inte når ledningen. Är dock inte det minsta säker på att favoriten Knifetown Winner är den som får spets heller, vilket de tidiga spelarna verkar tro. Den som trots allt lyckas nå ledningen här kommer förmodligen få betala ett högt pris och om det blir för högt tempo är Frankie Brodde en trolig vinnare. Den är väl ingen sprinter egentligen, men med befarat loppscenario kan den profitera. Dunderskrällen heter Mr Perfect, men det lär krävas maxflyt för vinst.
Avd 3: Duell mellan Lome Brage och Månprinsen. Ingbest skulle väl kunna hota om den tävlar på topp, men från bakspår mot 2 bättre hästar ska det inte gå. Pydin har fina meriter, men formen verkar inte vara på topp idag.
Avd 4: Alltid klurigt med treåringar tycker jag. Gäller att ha koll på senaste info och utrustningsändringar imorgon.
Avd 5: Treåringar igen. Favoriten bör självklart ha bra chans från fint startspår. Som tur är kan man ju vinna stort på V86 trots att 60-70-procentare vinner.
Avd 6: Nytt treåringslopp... Känns spontant som att favoriten bör garderas.
Avd 7: Spårtrappa med 15 startande och jag tycker att antingen Under the counter eller Millie Millionaire bör reda ut detta från tredjeledet. Senast möttes de i Diamantstoets final och slutade ganska ohotade som etta och tvåa i mål. Den gången gick Millie hela sista varvet i tredjespår men var bara längden bakom segrande Under the counter i mål, trots att denna fick ett ganska behagligt lopp. Jag tror att Millie är aningen vassare och har dessutom fördelen av att ha Ulf Ohlsson i sulkyn och därmed lutar det åt spik på Millie för min del. Det finns dock en hyperintressant storskräll här och den heter Comewithaflash. Spår 8 är faktiskt ett ganska fördelaktigt spår i spårtrappor och det gäller särskilt om man har en startsnabb häst, vilket denna är. Bör nå en bra position i främre träffen och kanske t.o.m. kan nå hela vägen till spets. Hästen är inte så tokig och nu möter den bara ston. Spelad på 1% i nuläget och det är helt fel. Den kommer med som tredjestreck om Millie inte spikas.
Avd 8: Favoriten Freddie Silvåkra galopperade från spår 1 senast och det är risk för repris nu. Absolut ingen favorit att hålla i handen. Eldorado Mearas och Green Keeper blir mina förstastreck, men det kan krävas fler här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Basse (+10), asgaya3141 (+5)
|