Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-26, 09:43   #1
viking90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

v64 Kalmar 26/10


Blev ganska mycket text idag, kan bli en lurig omgång då en del favoriter har kniviga utgångslägen enligt mig.

Avd 1: 3 Eclair Du Mont har vinnut varje gång den inte galopperat även lyckats vinna engång trots galopp, men den har endast startat 5 gånger.
Dn har en riktigt härdad häst på dubble tilläg i 8 Flying Fortuna som blandat annat hängt med i ryggar utan att få fritt i ett lopp som Very Kronos vann.
Den har helt andra tider i sig än vad 4 klarat av hittils. Plockar även med båda hästarna på mittenvolten.
Dontbreakthebankås med Adrian Kolgjini har inte visat nån fin form i senaste starterna men i våras var den fin och slog bland annat Com Milton.

Avd 2: Återigen en Bergh häst som favorit visst plockar jag med den på kupongen efter en ok insats mot hårt motstånd senast, Handsome Brad...
Annars tror jag två av de tre på tillägg ska göra upp om detta loppet. 11 Borups Senator och 12 Roofie.

Avd 3 : Var inne på att spika 1 Ambon Degato först men osäker på vart den hamnar med innerspåret, hade den haft spår 2 hade jag spikar nu finns ju risken till att den bli fastlåst men ganska litet fält på 10 hästar så löser nog Johan U det ändå.
Men tar ändå med 3 Cool Bella som galopperade sent i senaste starten med platschans åtminstone.
Även 5 Party Lane är aktuell.

Avd 4: Favorit är 4 Bonny Boy som verkligen gilla att galoppera. Tar med alla hästar på första volten, sen 10-14 där bak.

Avd 5: 1 Rawindski blir storfavorit med like Ambon Degato är jag inte säker på att den håller upp starten så garderar upp med 4 Uptothe Chapel som mött en del tuffa hästar.
1% 6 Herold As kommer med då den har visat startsnabbhet tidigare kanske den kan sitta i ledning och släppa till
Lövgren eller Veijo och få lucka på upploppet.
8 Dokonjo har ju inget perfekt läge från spår 8 bakom bilen men den har också mött tuffa hästar så som Masterglide & Bålsta Palema i de senaste avslutar även med att plocka med 10 Tour Knight

Avd 6: Avslutar med spik på 1 Harran Boko med Conrad Lugauer trots en lång vila på dryga 4 månader ska den vara överlägsen här riktigt startsnabb sen styr Conrad lugn till seger....Bara den håller sig till trav....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat