Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-28, 13:51   #9
mazzy

mazzys avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

2010-08-28 16:00European TrophyDjurgårdens IF vs Jokerit -0.5 4 2.010

Om jag räknar rätt blir Djurgården klara för slutspel om de vinner den här matchen. Det gäller för Jokerit också om de lyckas vinna. Men Jokerit har förlorat sina två senaste matcher och innan det vann de bara med 2-1 mot Vålerenga. Djurgården däremot har två raka segrar och jag tror de tar sin tredje idag. De har fått in ett några intressanta nyförvärv i Boumedienne, Ekman, Widing och Kempe och jag tycker faktiskt de ser starkare ut offensivt nu jämfört med förra säsongen. Men målvaktssidan har försvagats lite i och med att Wesslau försvann. Idag står dock troligtvis Ridderwall och han är enligt mig klart bättre än Owuya som fick förtroendet igår.

2010-08-28 16:00European TrophyFärjestads BK vs HIFK -0.5 4 1.877

Samma förutsättningar här som i matchen ovan. Vinst och man säkrar slutspelsplats. Precis som Djurgården har Färjestad två raka vinster. HIFK förlorade mot Djurgården i onsdags men vann mot Linköping igår. Om man ska tro liverapporteringen på europeantrophy.com sköt Linköping 50 skott på mål men blev ändå nollade. Som jag sagt tidigare har Färjestad ett riktigt starkt lag. Även om de kanske inte har visat upp något bländande spel hittills tror jag de kommer spela bättre och bättre ju längre säsongen går i och med att de har många nya spelare som ska anpassa sig och hitta rätt i laget.

Senast redigerad av mazzy den 2010-08-28 klockan 20:52.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng