Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-04, 10:46   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-11-04 15:30 Borussia Mönchengladbach - Fortuna Düsseldorf (Bundesliga)


2018-11-04 15:30BundesligaBorussia Mönchengladbach vs Fortuna Düsseldorf -1.75 FT 5 2.260

Borussia M'gladbach -1.75 - Düsseldorf @ 2.26 (Pinnacle), insats 5 units (ca 2.5%)

Visserligen hoppar jag på tåget lite sent även om jag redan tidigt igår omnämnde det här som ett bra spel vad gäller Europatipset. Nykomlingarna Düsseldorf inledde serien helt okej med en uddamålsförlust som sen följdes upp med en vinst hemma och två oavgjorda borta. Därefter har korthuset hela fallit samman. Fem raka förluster och en extremt usel målskillnad på 2-17. Frågan är om de redan nu har fått ordning på läckaget.

För M'gladbach ser det stabilt ut hemma hittills med fyra raka segrar och en målskillnad på 11-2. Laget trivs klart bättre hemma än borta och det påvisar även fjolårets säsong där 66% av poängen spelades hem. Dock var det endast i fem av de sjutton matcherna som de segrade med två eller fler mål - men nu möter de inte ett random lag från Bundesliga utan ett som befinner sig i smärre katastrof. Den här säsongen har det blivit i tre av de fyra matcherna som marginalen varit med minst två bollar.

För Düsseldorf som vann Bundesliga 2 förra säsongen så var det inte med en gigantisk marginal. På bortaplan var spelet mediokert och facit skrevs till 9-2-6 (27-24). Visserligen ingen panik men motståndet var klart sämre. Nu får de bekänna färg på allvar, och i senaste bortamatchen blev det förlust med hela 7-1. I tre av deras förluster från fjolåret så var det också med minst två måls marginal.

Jag tror det här kan rinna iväg återigen även om de förr eller senare kommer få tillfälligt stopp på hur mycket det läcker bakåt. Dock möter de helt fel lag nu för att det ska kännas troligt redan. M'gladbach går nämligen vid seger upp och förbi Bayern München som just nu innehar andraplatsen. Motivation nog för att fortsätta den fina trend de påbörjat den här säsongen. BOL!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat