Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-05, 15:28   #5
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V64:6

1200meters sprintlopp handikapp lopp för "gulddivisionen"

2 Honeymoon Honey är en naturlig favorit här. Är alltid bra över distansen men tävlat mest i Jägersos Sprintlopp. Enda starten över 1200m på Bro Park slutade med Vinst.
Ska vara förstrankad i ett sånt här lopp men marginalerna brukar vara små i sprintlopp.

7 Freezone vill jag lyfta upp i ranken. Är alltid med i striden på 1200m dt Bro Park.
Var 2 längder efter den strukna favoriten och Kashgar sist. Skall räknas tidigt här. Har varit 1:a eller 2:a i 5 av sina starter över 1200/DT/Bro Park !
Med högst formtal i loppet och idealdistans är 7% ett fynd

4 Grimeford Lane är också en darkhorse här. Treåringen vann sitt senast lopp på 1200m på Bro Park. Man har slutat 1-4 i sina 4 starter över dagen förutsättningar.
Bär lägst vikt i loppet och är sk " formtalsvinnare" med sina 28 i plustal.
Till 9 % är den streckvärd . 3 åringarna brukar klara sig bra mot äldre så hör sent på säsongen.

1 Enge Euphoria trivs också med dagens förutsättningar. På 8 starter har man varit 1:a eller 2:a 4ggr. tycker dock att 18 % på den är i högsta laget. jag rankar en 7 Freezone till 7% klart före.

5 Dardenne är också svårbedomd. Har aldrig startat på 1200m DT på Bro Park, men på Hemmaplan (Övrevoll) är man alltid med i striden över 1200m DT
Farlig om man man passar på Banan. Känns också lite överspelad till 12% då banan är ett frågetecken.

3 Dutch Heart står sämst till matematiskt här , rids med 3kg övervikt.
Men det kanske vägs upp av att Carlos Lopez anlitats för ritten?
Distans underlag och bana passar i alla fall- på 9 försök har man 3 vinster och 3 andraplatser

Den sista hästen i loppet 9 Quatrieme Ami är helt omöjlig att bedöma. Har bara gjort en start på dirttrack och då inkom man på en 8:e plats....

Det känns lite löjligt att ta alla utom 1 på lappen så jag heltäcker sista avdelningen.
Madeleine Smith har skrällt förr i såna här lopp!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+50)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat