Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-07, 18:20   #3
Slurf

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1961

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Betssons support säger följande efter att de fått försöka få klarhet i frågan internt.

Citat:
Ursprungligen postat av Betsson
Nu har vi ett svar. Det verkar som att ja, man kommer behöva registrera sig igen. Vi kan inte riktigt säga vad som kommer hända med öppna spel än De kan hända att de kommer föras över till spelarens nya konto, att spelen kommer att annulleras eller någon helt annan lösning. I dagsläget så kan vi inte riktigt säga exakt vad som kommer hända men vi kan garantera att spelare absolut inte kommer förlora några pengar på grund utav detta. Om du av någon anledning skulle få problem efter nyår så är det bara att höra av sig, så kommer vi hjälpa dig
Spoiler:
Leon: Hej, jag heter Leon.
Jag: Hej. Undrar vad som kommer hända med levande spel som sträcker sig över nyår
Leon: Tjenare! Hoppas allt är bra med dig denna härliga dag
Leon: Jag ska ta mig en titt på det, men jag har inte hört att det skulle bli några problem
Jag: Nej, alltså enligt lagstiftningen så skall alla kunder betraktas som nya när de registrerar sig, så någon form av ny kontoöppning verkar nödvändigt
Jag: Undrar om spelen kommer att ligga kvar på det internationella betsson-bolaget och att man får öppna ett konto för den svenska varianten för att lägga nya spel
Leon: Okej, jag ska kolla upp detta
Jag: Tack
Leon: Jag skulle behöva ta upp detta med den relevanta avdelningen. Det brukar ta 5-10 minuter att få svar. Går det bra att vänta kvar här i chatten eller ska jag återkomma till dig via epost?
Jag: Kan vänta kvar
Leon: Tack så mycket
Leon: Nu har vi ett svar. Det verkar som att ja, man kommer behöva registrera sig igen. Vi kan inte riktigt säga vad som kommer hända med öppna spel än De kan hända att de kommer föras över till spelarens nya konto, att spelen kommer att annulleras eller någon helt annan lösning. I dagsläget så kan vi inte riktigt säga exakt vad som kommer hända men vi kan garantera att spelare absolut inte kommer förlora några pengar på grund utav detta. Om du av någon anledning skulle få problem efter nyår så är det bara att höra av sig, så kommer vi hjälpa dig
Jag: Tack för svar, men om spel som ser väldigt bra ut plötsligt annulleras så förlorar man uppenbarligen pengar
Leon: Du kommer i så fall få tillbaka pengarna och kan lägga spelet igen. Som sagt så är det inte säkert att lösningen kommer se ut på det sättet
Jag: Alltså, säg att du spelar att ett lag skall vinna en serie till 10ggr pengarna. Vid årsskiftet leder de serien med 20p och står i oddset 1.01. Om spelet annulleras så kan jag naturligtvis inte spela till 10ggr "igen"
Jag: Förstår att du som supportmedarbetare inte kan svara, men du bör i alla fall förstå att man uppenbarligen kan förlora ganska mycket som kund
Leon: Nej jag förstår, kontakta oss i så fall oss, så kommer vi kunna hjälpa dig och fixa kupongen
Jag: Är det ett löfte du kan ge?
Leon: Jag kan lova att vi ska försöka hjälpa dig. Vi vill givetvis inte att våra kunder ska förlora pengar på grund av detta
Jag: Okej, spännande att se vad som händer då. Tack för hjälpen och ha en trevlig kväll
Leon: Tack själv! Ha det fint!

Helt sjukt egentligen. Sån nonchalant inställning till en placering av pengar. Spelande är ju en högriskplacering med kort- till medellång löptid och bör hanteras lika professionellt som börshandel.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat