Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-08, 20:33   #48
Shizznit
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4921
Standard

Vem är egentligen referenten i liven? Jag har lärt mig rösten vid det här laget, lopp efter lopp sitter han och visar att han varken har synförmåga, koll eller hjärnkapacitet. Dock verkar han ha extremt hög promillehalt för att kompensera.

Jag har aldrig varit med om maken till att blanda ihop namn och nummer, till att nämna helt fel hästar som ledare och missa allt vad som händer i loppen. Om jag inte hade tittat på loppen själv hade jag blivit förvånad över hur hästar ur tomma intet verkar kunna uppenbara sig vid mållinjen och slå av de andra som duellerat. Detta samtidigt som den som enligt referenten spårat loppet hela vägen råkar försvinna helt utan ett spår. Han är dessutom grym på att ropa ut vinnare vid mållinjen där ingen annan kan se vem som vann. Ofta kompletterat med "Men det är kanske hårt i mål".

"Två hästar i ensamt majestät" heter det i sista kurvan när alla kan se att den tredje som slickar ryggen på dödenshästen kommer vinna med 20 meter...

Det är måhända acceptabelt när man står och lagar mat och bara lyssnar, vilket jag ofta gör. Då ser jag inte hur fel det är. Men varje gång jag ser loppen gubben refererar blir jag mörkrädd. Det går inte att ha så många fel hela tiden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat