Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-09, 20:53   #98
Klanke
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Tankar om omgången...

avd1. faller under kategorin Övrigt under V75 spelet med blandade åldrar tillägg och voltlopp. Banken är inte ofantligt stort (29 lopp totalt) men 2 saker sticker ut i statistiken. 1. Normalt svåra spår 4a i volt är här ett av de bättre spåren. Lika många vinster som spår 12 och de delar på platsen som bästa spår. 2. Av spelarna 4e rankade häst är den som vinner flest lopp! Skrällarna duggar även tätt med hela 35% och nästan 20% av vinnarna är streckade under 4%. Ett roligt streck i inledningen hittar vi på spår 14. Hobby De Liton blir loppet roliga ide. Har tidigare tagit en rikstotoseger och trivs mycket bra på banan där man har vunnit 2 av 3 starter. Distansen är inte heller något problem för denna häst som tagit hem hela 6 av 9 starter. Rad och spår gör att många glömmer bort honom här! 5 Proc nr 8 är uppfrächad och fin i jobben inför detta och kan öppna men nr 1 lär inte ge den gratis då man brukar gå bra direkt efter vila, min ide som jag kör utgång med är nr 14 trots att stallet ligger lite lågt. Bästa hästen med bästa farten..

avd2. Lärlingslopp och voltstart. Extremt ovanligt och man undrar lite varför! Om man nu skall göra V75 lite svårare och minska Jackpottarna som duggar tätt kan detta vara en extremt bra propp. Dåliga spår sticker ut med många vinnare och då framförallt 7-11-13. Ston har även de övertaget i vinnarcirkeln men det beror mest på att lärlingsloppen ofta samtidigt är stolopp. Favorit är en Hingst och just Hingstar är de enda som inte fått segerdefilera än! Men här kan man inte göra avslag på en sådan faktor då underlaget som sagt är väldigt litet! Kommunvinnaren är nr 10 och om Oskar träffar rätt kan det bli spets efter 600 metrar men jag tycker hästen sätt trevande ut från start vid tillfällen så även om det är bästa kusken så är det inte säkert han kan ladda på "kör" men skulle ekipaget komma iväg så är det troligen en bra chans. Jag vill dock varna för Lady Zappa som kan öppna rätt bra och fick svara ut flera speeder senast, har kämparvilja och här är det stor sannolikhet att Finnen kan pricka trots bricka 2 i volt på tillägg, kan vara den som övertar spets efter en bit, helt klart intressant då och som knappa 3 proc är det ofattbart. Blue Star Champion är en av få hästar som Ville har i sin träning och denna har fin form och en smygare i ryggar tills 700 kvar kan avsluta rejält och är en av loppets roligare drag!


Avd 3 guld på 2140a är det vanligaste i Guld och underlaget är ganska brett. Favoriten infriar i mer än hälften av alla starter (50,54%). Ska man då hitta en favorit som skall vinna och agera spik kan det vara rätt att konsekvent välja just Guldloppen. Ska man strecka mer så täcker rank 1-3 hela 84% av alla omgångar. Intressant är även att just i guld överstreckas ofta favoriterna vilket man ser då det har skrällt i 11,83% av loppen (rankade 5 och sämre) samtidigt som hästar streckade under 4% har vunnit 12,9% av loppen. Att leta skräll i Guld känns långsökt men det är just långskotten vi söker denna jackpotslördag. 4 hästar sticker ut och skall man hitta faktorer emot dem så får vi gräva djupt för att fälla alla. Makethemark hittar vi på tider på distansen dock förövrigt riktigt bra både snitt och senast samt även att han inte trivs på banan och inte startat sedan 30-sept (som kanske i sig är en fördel). Zenith Brick är nästan lite värre på banan med 4 starter utan vinst (kan vara tillfälligheter). Milligans gillar inte täta starter har 0 av 5 inom loppet av 12 dagar (intervall) och 2 galopper, samtidigt som Nadal aldrig segrat från spåret på distansen. Ändå långsökt att ingen av dessa skall vara först imål! Zenit brick öppnar bra och kan ta emot Mulligan som inte är helt fläckfri även om han har visat stabilitet på slutet. Jag tippar och hoppas att Zenit brick tar spets därifrån skall han slåss. (obesegrad i spets) 20 proc Skall sägas också att Makethemark har 1 av 15 segrar med skor på hovarna. Nadal vann detta loppet i fjol och har annars 2 av 3 på banan men som sagt ännu ingen seger på fyra starter dessutom är det rätt svårt att vinna från spåret i Guld. Skal man nämna en bomb så är det nog Test Drive som är snabb ut får ryggen på spetshästen och är väldigt fint i ordning men som sagt jag väljer ändå att spika Zeniten till 19 proc,



Avd 4 ännu en propp som är ovanlig inom V75. Sto 4a år och 15 hästar i volt. Så ovanlig att det endast finns ett sådant lopp sedan 2016 på V75. Man har när man skrivit veckans omgång verkligen ansträngt sig för att få till det ordentligt. Riktigt kul! Just avdelning 4 är annars ett av de mest skrällvänliga lopp inom V75 där det statistiskt skräller lite mer än 25% av de körda loppen. Tittar man på just 2140V lopp så hittar vi skrällarna i 28% av loppen. Bästa spåret är spår 6 och därifrån startar favoriten. Topspin är minst rutinerad i fältet med sina snåla 5 starter som gett 3 vinster och 1 galopp. Goopen har kört 4 lopp med 3 vinster samtidigt stallet är i mycket bra form. Vad kan då fälla denna favorit. Jo just orutinen där det nu är tuffare emot samtidigt som man kommer från ett uppehåll. Bästa hästen och bästa draget i omgången är nr 12 som åter skall köras med bike och hästen står sig bra inne i loppet, Jörgen har ´pratat varmt om denne förut, 5 proc är lite väl underskattat, given utgång för mig på båda mina bolag. nr 13 såg fin ut även den senast och gick i mål med fullfart över linjen. Bakspårshästarna över lag står "rätt inne" och för lite spelade. Daniels redens häst nr 11 börjar komma mer och mer synd på kusken dock. Veroni är bästa hästen men blev hovöm senast, vettig chans om en normalprestation. Björns häst Topspin kan träffa starten på kör har ju 2 av 2 därifrån men han får sitt eldop nu! stallkompisen tar sig till spets intialt? släpper till Björn och får loppet?

Avd 5 är Klass I på 2640V har inte lite liknande statt som i guld och Silver där spelarna har ganska lätt att hitta de bästa ekipagen. Inte det mest skrällvänliga loppet. Vilket är en ganska enkel ekvation då de som startar och vinner lopp klättrar i klasserna och blir mer välkända bland spelarna. Som exempel har ingen under 4% lyckats vinna. 53% av vinnarna har även vart rankade etta eller tvåa i loppet och spår 6 är det bästa spåret. Ser man till alla Klass I lopp i volt så har en häst under 4% lyckats vinna samtidigt har vi runt 30% skrällar i loppen. Spår 6 har flest vinster och vinnarna är oftast 4-6 år. Min spetsvinnare är Bo C som är kvick när man laddar med honom har dessutom 3 av 4 med Jorma så de trivs ypperligt tillsammans. Hästen har kapacitet och tränaren har alltid haft ett gott öga till sin ögonsten. I spets har hästen 3 av 4 förlusten kom mot Son of Gold (nos) annars är det en position hästen ogärna ger sig ifrån, 12 proc är ett grymt spelvärde och den spikar jag på bolag 1 men kör utgång i mitt stora bolag system. nr 4 var jag också inne på men hästen har galopperat 2 av 3 på banan och spåret är inte att leka med, annars en riktigt fin häst som utvecklats snyggt på slutet, kan öppna men hämmas av läget. Logo S är en stark rackare som trivs med Per många av Bergs hästar går handen i hansken med Per, hittar de ut i "rätt tid" kan det gå men det kan också bli för långt fram till min vinnare "ide!"

avd6. ett brons 2140a lopp där vi hittar spår 5 som sticker ut som det bästa spåret. 5 åringar är även de högt representerade bland vinnarna. 32% av loppen slutar med favoritseger varav 15% är streckade över 40%. Skräller gör det ganska ofta det med då 24% av vinnarna är rankade 5 eller lägre. 7% av loppen vinns av hästar streckade under 4% Ser man till alla autolopp i Brons så har vinnaren i 31% av loppen vart valack 5-år! Och 75% av vinnarna har vart rankade 1-3, Espirit Sisu har varit riktigt bra i några starter nu men Svante varnar ändå för att han inte är helt att lita på och kan om man har otur galoppera bakom bilen och med det sagt vågar jag inte spika annars passar han perfekt in i den kategorin , tar gärna med nr 1 som Mattias låter mycket nöjd med inför detta, hästen var ruggig i somras med flera vassa insatser, är han tillbaka där så blir han svårslagen bara han hittar ut eller om han behåller spets, han har dock öppnat medel på höstkanten (kan vara tillfälligheter) men given i utgången, sedan lyfter jag även fram nr 7 som jag blev imponerad av näst senast, rejäl och Fredde har en ny "stjärna" på gång. Uppochhoppa har siktat på detta och kan lägga iväg. Passas, dock har tränaren Paiso 1 av 15 med hästen vilket sätter ner honom i ranken. Hawk Cliff gick med bike ff gg senast och det föll väl ut samma balans igen, risk för vingel men ändå tidig om björn hittar rätt. nr 12 trivs med Jepsson 4 av 5 tillsammans, blev diskad senast. nr 11 spurtade vasst senast och kan komma in i matchen igen med klaff, vad kan Erik och nr 6 där stallet tror på en god insats, får rygg och lucka på upploppet? nr 10 ruggig från dödens senast och toppkusk i sulkyn.

Avd 7 ett silverlopp om statistiskt är det näst lättaste loppet att lösa efter Guld. Här infriar favoriten i snitt till 42% och vinnarna startar oftast från spår 1 och 5. Oftast har man kämpat ett tag för att komma upp sig i klasserna och det ser man på åldern där 6åringar är de som vinner flest lopp. Hela 49% vinns av just 6 åringar där mer än hälften har tappat kulorna någonstans på vägen. 7% av loppen vinns av hästar streckade under 4% att jämföra mot favoritsidan där hela 24% vinns av hästar streckade över 40% Ser man till Silver alla autolopp som körts senaste 3 åren så har 76% av vinnarna vart rankade 1-3. Speedy Foxy Vicane satte starten på prov senast som 1a 9-åriga sto på 3 år lyckas vinna i ett Silverlopp på 2140a. Det gjorde hon efter att ha 1 seger på 10 starter senaste 12 månaderna men toppformen var där det syntes i loppen innan så inte en skräll i lopparkivet men
bland siffrorna. 2 lopp i rad har hon inte vunnit sedan 2014 och även fast formen är på topp tror jag inte hon upprepar den bedriften.
Skrällen vill vi här lägga på en som gillar täta starter och har 3 av 3 då man startat under 12 dagar mellan loppen och nu blir det åter barfota runt om (men kolla vädret) 2 Dartagnan Sisu Jag tror dock att nr 1 tar spets och efter ett annat upplägg på träningen trodde Daniel på en bra insats deras bästa chans i omgången, Disco V har trist läge men 12 av 14 i spets och Uffe lär prova en bit men lär hamna på vingel eftersom 4 och 6 också kan öppna, solfjäder effekten... Isor Hålleryd är nog bästa hästen i fältet men har 3 av 4 segrar med intervallet 21-30 dagar, Peter låter nöjd men dock beroende av tempo kom dock ihåg att hästen var spelad till 57 för 10 mot Readly Express för några starter sedan, helt annat gäng nu .. nr 5 är spurtstark och stallet tror på chans (trots lallarkusk) nr 11 möte Antonio Tabac senast och gjorde det bra, lättare nu och med klaff kanske man kan knäppa alla upploppet ned. Har topppresterat på slutet och nu enbart 2 proc. Pass upp!

Så här spelar vi i bolag1.

avd1. A 14 B 8-1-10-11-9-12
avd2. A 10 B 13-7-8-6-11-14-15-12-1
avd3. 4 Zenit Brick (9)
avd4. A 12 B 13-11-14-6-3-8-9-7
avd5. 7 Bo C (4)
avd6. D 1-3-7 B 6-8-12-11-10
avd7. D 1-2 B 8-9-5

Krav minst 1 A och en D för fullpott..

Bolag 2

avd1. A 14 B 8-1-10-11-9-12
avd2. B 7-13-10-8-6-11-15-14-12
avd3. 4 Zenit Brick (9)
avd4. A 12 B 13-11-14-6-3-8-9-7
avd5. A 7 D 11 B 4-8-1-6
avd6. D 1 B 3-7-6-12-8-11-10
avd7. D 1 B 2-8-9-5

krav minst 1 A samt 1 D för fullpott..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25), greenj (+10), bokis29 (+5), TungPung (+5)

Senast redigerad av Klanke den 2018-11-10 klockan 12:53.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat