Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-14, 00:21   #3
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 14/11 Jackpot

Klart vi ska ha en tråd till Veckans V86!

Öppnar med ett par drag I V86:6

7 Jaques Noir Är en kanonhäst från Nurmos som kommer tillbaka efter vila.
Timo Nurmos har visat upp sina i strålande skick på sistone:

Zenit Kronos 2 raka efter vila
Global Trust 3 raka efter vila
Ridgehead Cato vinst direkt efter vila
Global Trustworthy helt överlägsen efter vila
Jaques Noir ? Ser ingen anledning att spekulera i att hästen behöver lopp i kroppen- Nurmos Hästar är bra direkt!

Jag anser JN vara en hårdare häst än Glenn Boko som spelas till stor favorit på BG.

12 Scarlets Mirakel kolla in loppet Scarlets Mirakel gjorde sist och vad den mötte!

Man var chanslös mot On track Piraten men gick förbi och höll säker Ready Ribb bakom sig. Även Bucks to Burn var chanslös. Det var ett högklassigt lopp och insatsen var femstjärnig! Scarlets Mirakel luser det form om. Läget kunde vara bättre dock.

Jag tror loppet blir så här: Glenn Boko är först fram av de "bra" och får säkert överta spetsen av den på startvolten som initialt spetsar. Örjan lär veta om att Jaques Noir är i bra skick och lägger sig i dödens och masserar Glenn Boko sådär lagom hårt under vägen , tillräckligt för att dra musten ur Glenn Boko lagom till Upploppet.
Tror alltså att man tar ner Glenn Boko från dödens!

Får Scarlets Mirakel minsta tur med resan lär den komma som ett Jehu över upploppet

Det känns som att streck för 7 & 12 är ett starkt och fräckt lås!

Lämna Glenn Boko till Harry Boy och alla som spikar bara på BG och det faktum att den är favorit. Bästa hästen tror jag inte det är

**edit. Dessutom finns det ju bonuschans att den som kör Einstein Sisu (UO vart sjuk igår) får för sig att svara ledningen när BG kommer med frågan. Körs det om ledningen gynnar det bägge mina drag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Basse den 2018-11-14 klockan 00:31.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat