AVD 1; mmm, börjar med en brakfavorit i form utav ferrari B.R, streckad på 75%. Den tänker jag försöka fälla! Ferrari har ett lopp i kroppen efter ett längre uppehåll, vann senast på 14 tid över aktuell distans. Jag rankar ferrari som 1a häst tack vare läget och per oleg kanske kan fuska till sig vinsten, men nej, till den % den står i så tänker inte jag spika. jag är faktiskt inne på 6 streck, 2,3,4,6,7 samt 10
Näst senaste starten gick SIR Q.C på fina 11,4 över 2140. senast på 12,9,
blir det inte allt för mycket vingel från spår 7 så tror jag vi har vinnaren här. klar 2a i ranken.
Hickothepooh streckad på 2% rankar jag 3a. mycket fin senaste starten och gick på fina 12,4. står även bra till här och 2% är ett skämt i mina ögon.
Dessa 3 kan mycket väl räcka, men för att vara på den säkra sidan så tror jag 2,6 samt 10 också åker med på lappen, då är detta lopp "heltäckt" enligt mig. Hela omgången och det jag bygger min lapp runt står nästan och faller på att favoriten torskar, om inte tappar lappen mycket värde.
AVD2 ; Klass II och favorit i skrivande stund är 3 Velvatter med frode hamre. vad är det här ? ser inget värde i denna, rankar den långt ner. Är en typisk sprinter, nu pratar vi 2600. nej, här finns ju mängder med miljondrag. 1,4,10,12 för att nämna några helt bortglömda hästar. Här lutar det åt helgardering och hoppas på en riktig karamell.
AVD3 ; OJOJ, vilken guld vi har, eller rättare sagt 2 hästarsslag. Tror det är väldigt långsökt att tro nån annan än Global Trustworthy eller Lionel N.O ska blanda sig i detta. (har ju dock en kelgris i spitcam jubb men den får nog stå utanför denna gång )
så, hur löser man detta ? speltekniskt självmord är ju att låsa på dessa 2 då jag letar högt värde i omgången. så antingen ta ställning för 5 eller 10 eller minst ta 3-11 streck och hoppas på en bomb.
forsättning resterande avdelningar framåt kvällen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|