GS75 är ett trevligt spel, behövs inte mkt skräll för att bli bra belönad.
Mina tankar:
Avd1: Motiverad favorit men läget jobbigt. 3 Alvena Vagaboy spetsar? I så fall knappast släpp då Micke J inte är känd för att släppa... 2 tidig på läget. 1,9,10 tokskrällar. Svårt lopp.
Avd 2:Favoriten är bra, men bakspår över 1640. 3 tar spets initialt tror jag, borde väl köra där och kan utmana? 4 svårbedömd men känns streckvärd. Öppet bakom favoriten som dock kanske bara är bäst.
Avd 3: Omgångens svåraste lopp, strecka alla om man har råd....
Avd 4: Love No Limit mitt drag i loppet, tänkbar chansspik trots kusk. Ruggigt startsnabb och spetsfavorit trots läget. Untes med första utan skor blir givetvis en svårt utmanare, men 3 årigt sto mot äldre som klar favorit? 3,4,15 tidiga vid gardering.
Avd 5: Vem som spetsar behöver knappast diskuteras, men håller Highspirit över full väg mot ganska tufft motstånd? För mig given gardering. 2,8,7,1,9,5 kan alla tänkas.
Avd 6: Vinci P klar förstahäst, men jag måste ha med Enzo Am till den procenten! Även 4 tidigt motbud. Kortlopp?
Avd 7: Omgångens bästa spik, Global Signature. Bara en sömnig kusk emot :-). Visst, Westholms om den spetsar blir farlig men tror GS plockar den från dödens.... Och Westholm med favorit är alltid stor varningsklocka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Tirich (+5), Basse (+5)
|