Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-22, 10:10   #676
spekulerarn
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 14
Sharp$: 49
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Nej, det är en svår uppgift som jag inte klarar med mina program i alla fall. Även om jag går upp till 30% i 13-rättschans så bildas det luckor vid 3 U på ca 5% som endast ger elvor.
Detta visar ju hur säkra NSAB var på sin tid.
Mitt bästa förslag är att som Reflex brukar förespråka utgå från ett UNA-system, i detta fall UNA 0-9-60, påbyggt med tre helgarderingar. Det skall då bilda UNA 3-6-198.
Grundsystemet har 24% 13-rättschans vid 4 och 5 U-tips rätt och full 12-rättsgaranti vid 3 U-tips rätt.
Tyvärr kan jag inte skapa detta system själv längre då jag förlorat detta program i tidigare hårddiskkrasch, så vi får be forumet om hjälp.
Om du får fram 198 rader kan du ju sedan extrahera enbart dem med 4 U-tips, vilket jag gissar borde vara hälften, alltså 99 st.
Det är ok. Det var inte jag som ville ha systemet, det var ElvisP som ville ha ett I 3-6-000? med 20% chans till 13 rätt och tolvrättsgaranti vid 3 på mindre än 184 rader. Una-systemet uppfyller väl heller inte det med tanke på radantalet. Hur som haver fick jag ett gäng "NSAB system" via pm av Bosse, bl a ett sparsystem S3-6-171 med tolvrättsgaranti. Detta kan spelas som U-system dock blir det inte 20% till 13 någonstans men det blir 12:a från 0 U-tips. Vill man så kan man öka 13-chansen genom att lägga till vilka rader man vill vid 4-5 u-tips. Hoppas att det inte är alltför många stavfel i inlägget. Skriva på mobilen med autocorrect visar sig inte vara min starka sida...
spekulerarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat