Nedan mina egna funderingar över V75an. Har inte läst någon info från stallen än - betyder att jag inte läst Guidens intervjuer. Bryr mig sällan om att göra det men brukar titta på deras ranking - EFTER att jag bestämt mina hästar.
När man kollar intervjuerna så är ju i stort sett varje tillfrågad uppåt ang chanserna...
Avd 1, Silver.
2 Speedy Foxy Vicane har gjort starkt intryck på mig. Läste en intervju med David Källgren. Intressant att Speedy varit avställd i två omgångar, ett år vardera. Troligen därför hon orkar nu, trodde äg/trän.
Så är det nog. Två bra exempel på detta är Gidde Palema och Spring Erom. Giddde gjorde en sejour hos Svanstedt som unghäst men levde inte upp till förväntningarna och flyttades till Goops. Där gick det heller inte så bra, slutade med att han gick lös och ledig i ung 1½ år. Flyttade tillbaka till Svanen.Sedan lossnade det ju och körde in 27 milj tror jag det var. Spring Erom var ostartad ett bra tag, bortåt ett år, kom sen tillbaka och började vinna.
tror 1 Very Kronos måste med också fast där är det vinna eller försvinna med alla galopperna.
Avd 2, KII.
Vill ha med 2 Cash Simoni/Jorma. Varför vinner han inte mer? Ready Cash-son, körd av Jepson och Kontio nu på slutet. Tränaren Maria Törnqvist säger att hon har lagt om träningen ( tittade på intervjuerna). Jaja vi får väl se nu då.
Tror en hel del på 9 Caligula. Väldigt duktig, har sex vinster på sju försök i år! Nu sitter Robert upp. Tyckte Robban inte lyckats så bra på V75 nu för tiden. fast där hade jag fel.
På SVT 300 st tillbaka har Robban startat 60 ggr i V75 som kusk sedan 180603, vunnit 6. Vinsterna nu på slutet så det ser bra ut för Caligula.
Avd 3, Solvalla GP 4-åriga.
1 Vamp Kronos/Mika Forss/Riordan. Fantastiskt stark och duktig märr. Men verkar ha fattat motvilja mot spår 1 senaste tiden.

Senaste fem har hon haft spår 1 2 ggr; ena gången 6:a men hon var inte betrodd då; elvaoddsare(1:a då Chianti). Breeders 11 nov blev diskad galopp.
Kommer inte fram till något här, verkar som att 6 Zack's Zoomer, (en av Stefan Melanders sex hästar i loppet!) har gjort bra ifrån sig, på 11 starter i år har han tjänat 1 miljon.
Avd 4 Diamantstoet. Nästan det värsta lopp jag vet. Det enda som är värre i mitt tycke är stolopp med spårtrappa.
Har tills vidare 12 Ile Saint Louis med 35 i segerprocent, Jorma/Nurmos. 13 Eva I.H.? Mika Forss/Hultgren. Eva är ett Ready Cash-sto! 14 Amalia Cash? Även hon har RC som pappa.Oskar J A/Jörgen Westholm? Tror lite på Amalia.
Abd 5 KI.
Orkar inte längre men
Avd 6, Guld.
12

Propulsion