Citat:
Ursprungligen postat av trance_error
150tkr första pris i sista?
Kommer nog spika Flying Fortuna där.
Christoffer E verkar ha valt den hästen före Martin de bos?
|
Jag är också inne på att spika Flying Fortuna. Är inte den riktigt snabb från start? Borde bli ledning och varför skall man sen släppa.
Jag tror på spets och slut
6 Martin de Bos är mer stark än snabb, den lär hamna i dödens en bit in i loppet.
11 Prosperous från bakspår? Och Erland Rennesvik som skall tajma in attacken i rätt läge? Nja. Det skall vara om Flying Fortuna och Martin de Bos kör ordentligt mot varandra under vägen.
Loppet borde vara låst när väl FF leder och MDB ligger i dödens. Vad skall Rennesvik göra då? Lär knappast bli nersläppt till dödens när MDB kör där.
Han får helt enkelt sitta och hoppas att han blir inbjuden i loppet.
Är de smarta där framme så låser de loppet utan att köra ihjäl varandras hästar. Och gör man det borde 1 & 6 säkra 150k resp 75k i första och andrapris.
Stämmer mitt resonemang så är det fördel Flying Fortuna om förstapriset.
Visst kanske MBD kan slå FF från dödens men då lär 11 och kanske någon till spurta förbi över upploppet och MDB riskerar att bli sämre än tvåa.
Nej, bästa Kim Eriksson kan göra är att köra fram till dödens och låsa loppet.
Att få 75k och komma i mål med en häst som inte tömt sig helt är det smartaste. Hoppas Kim Eriksson läser detta ifall han inte redan räknat ut det här själv
Min rank blir då 1/6-11/2-7-5