Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-24, 11:39   #25
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Dagens omgång ser jätteintressant ut spelmässigt

Det känns troligt att det går att fälla båda dagens 2 stora favoriter i avslutningen vilket gör omgången till en av de roligaste på länge!

Avd6

12 Propulsion har redan diskuterats- det låter som Daniel Rede'n inte ens anmält om han inte missat att det var 12 hästar i Guldfinalen. Inte maxbalans och Örjan som kommer köra helt enligt önskemålen att inte tömma hösten idag då det helt enkelt inte passar in i matchningen mot PDA. Passiv styrning och sen låta hästen löpa ut lite över upploppet är att vänta.

Vinterhästen 4 Ontrack Piraten till 5%??? Hade ju uppvisning senast.

5 Nadal Broline 19 % är ok med men den stiger nog då de flesta "experter" skriker ut Nadal som vinnare efter Rede'ns baissande av Proppen idag.

10 Antonio Tabac 7% och 11 Zent Brick 4%!är också givna på kupongen. Tokform på bägge.

Avd7

1 Global Trust är dagens näst största favorit. Spetsar och leder länge. Frågan är om man får sitta ifred i ledningen. Om t.ex Esprit gör ett allvarligt försök att ta ledningen kan det gå undan första halvvarvet.

Jag rankar nog 7 Hawk Cliff som en lika bra vinstchans som favoriten. Avgjorde lekande lätt sist och har visat tokform länge- vi har inte sett botten i Hawk Cliff än!

5 Roheryn är också given på lappen. Är i stort sett alltid bra! Bästa startspåret och fin resa garanterad. 8 % är ett fynd

4 Esprit Sisu från favorit sist till 7% idag?? Fick ett omöjligt lopp i dödens sist men form finns och spår 4 är utmärkt.

11 Milliondollarrhyme var det skrik på sist, helt bortglömd idag. Kommer få en resa i 3:e-4:e utv och idag kanske man kan få loppet? Stor chans att man kan få loppet och bli framdragen av riktigt bra ryggar som t.ex Hawk Cliff eller Roheryn sista halvvarvet.

Andrahandaren Ural från spår 8 lämnar jag åt Harry Boy. Var usel sist och har sämsta startspåret idag- 12 % på Ural är på tok för mycket!

Spiken

12 Ile Saint Louis var min spik redan när jag slog upp programmet.
Är klart bästa hästen och formen är utmärkt. När Janman sen rapporterar om fina träningsrundor finns det ingen anledning att ändra sig om spikvalet!

22 % på spiken är fantastikt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+1), Torstens (+5), Henkezan (+5), asgaya3141 (+5), jAnman (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat