Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-24, 14:16   #29
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Jag kan spela på 1 rad för större utdelning också om jag ser att fler lopp är felspelade. Dvs för stora favoriter.

Men oftast är det ganska lätta omgångar och jag har lyckats bra med flerisar ggr 5 eller 10 på de vanligaste utdelningarna 100- 1000kr. Sätter dem tillräckligt ofta för att gå ok plus. Tror jag på förhand på att det ska ge över 1000kr så spelar jag inte flerbong. Har satt flera V4:or mellan 6000-15000 på det sättet.

Ser det för lätt ut .tex vid uttagningslopp till storlopp då Favoriterna är ruskigt starka står jag över - utdelningarna brukar inte ens komma upp i 50 kr de dagarna. Då är det knappt vinst även om man sätter V4 på 16 rader, lol.

Jag försöker anpassa efter hur det ser ut - helst ska det 5-10 minuter före start fortfarande ligga kvar överspelade hästar högt i strecklistan. Ser det rätt ut i strecklistan kan jag stå över helt.

Men oftast är det någon typ av flerbong , 96 rader ggr 2, 36-48 rader ggr 5, 18-24 rader ggr 10 på ett ungefär. Brukar hålla insatsen mellan 240kr och max 500kr och behöver vinna runt 3 600kr på 10 försök för att gå jämnt.
Har inte exakta statistik på mina spel men vet att jag i längden vinner mer än så. Vissa veckor har jag hämtat ut 10-12 k på fem försök.

I början spelade jag endast enkelbongar och mina högsta australien vinster är från den tiden. Då satt ofta rader som gav lägre än insatsen också.

Sen jag började med flerbong i olika storlekar 2-15 ggr, har jag vunnit "jämnare"

Hoppas det förklarar hur jag tänker :-)

Med rätt reduceringsprogram går det att spela x1 på utfall med utdelningar över en viss nivå och x"olika" på utfallen under denna nivå så att nivån blir en miniminivå. Då slipper man att gå back fast man "vinner".

Det är väldigt lätt hänt att man sänker sitt eget odds från poolen allt för mycket när man spelar i pooler med relativt låg omsättning. Då är det lämpligt att använda vass spelteknik för att ha kakan och äta den.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat