Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-01, 12:37   #35
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Utan att ha läst igenom tråden ännu, här är mina tankar:


Tänker lämna allmänna kommentarer, jag följer med för dåligt för att vara specifik.

Läser program och har även sett lite hästar här och där, men som sagt följer inte tillräckligt noga.


1:a December, skor på!
Nu kommer vintergänget tillbaka, vi hälsar hästar som Olle Rolls (avd 6), On Track Piraten och Zenit Brick välkomna in i finrummet(Visst, Piraten är där året om, men nu går han ner i klass) !

Måste på Pappret verkligen gilla nr 3, hemmakuskplus och går alltid med skor. Hög intjänat per start osv.
Nu är ju inte jägersro någon vinterbana och det finns moderna lätta skor osv att ta till, frågan är om "tåskor" är tillåtet, räknas ju konstigt nog som skor fast det i princip är barfota för att nämna ytterligheter.

Hade Aquamarin i avd 2 kommit från Uhrbergs formstall (har de måhända någon koppling trots allt förutom att han kör?) hade jag köpt den direkt, nu har jag ingen aning men ser att formstallet Nurmos har häst till start som dessutom är van vid skor, men känner inte till hästen specifikt!



I uppfödningslöpet kan jag inte låta bli att gilla Aetos Kronos, fast nu kommer Båths armada förstås, har sett fine (fantastiske?) Alien Kronos men inte favoriten nr 3 eller Global Adventure, hörde dock att den(Global Adventure) inte rörde sig fläckfritt i mål enligt Peter Andersson på TV4.
Som Jens Sjödén (gillar inte allt han skriver men ibland finns några korn) nämnt gillar försöksvinnare att välja spår 1-2-3 typ i ordning varpå loppen visar sig vinnas, som vanligt, av 4-3-5 typ. Valde de spår här eller? Hursom, min ögonsten efter försöken, Aetos Kronos fick fjärdespår!

avd 5
Stall Kolgjini, men, skor?? Nåja har ingen aning i detta lopp.

avd 6

Isor Håleryd.... vad var det med den senast, sjuk? Hade väntat mig mer men ok sånt händer, och faktiskt ofta i andra starten som en rektion på comebackloppet...
Vi välkomnar Olle Rols till vintermeetinget med skor !

Finns ju massor av dugliga kusar i detta lopp och jag har verkligen inte koll på allt... Speedy Foxy såg fortsatt smällfin ut i värmningen senast sen fäljde jag inte vad som skedde, men som sagt massor av bra, 2 Linus Boy Värmde som en DEMON på Bjerke, hittade ej ned och fick hopplöst lopp, synd, för jävlar i havet vad fin han var i värmningen, formstall Nurmos !!



avd 7
Har inte koll på hela gänget men nog är Jairo på hemmaplan ett bud, såg den nyligen, antagligen i enklare gäng, måhända får man beakta löpning osv !?

Lycka till och lyssna inte för mycket på mig!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat