Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost
Illuminati kommer ju döda den hästen som inte släpper. Jag tycker det ska tävlas men här blir det ju bara knäppt då du inte kommer fälla favoriten hur du än kör mot den samt så kommer din egen häst inte ta sig i mål.
Enda sättet är att stänga in den men varför bry sig mer om det än sin egen häst och bästa placering?
|
Det vet du inte om du inte testar - vi kommer aldrig få veta detta, men att springa i ledningen och få bestämma i eget, lugnt tempo för att dra undan till slut - ja, det klarar det flesta hästar. Men, att istället gå i dödens hela loppet, på Jägers, där den utvändige ALLTID tappar en längd i utgången av sista sväng och tvärtom för ledaren så kan det självklart bli ett annat resultat - detta såg självklart bättre ut än vad det var - även om jag absolut icke tvivlar på Illuminatis kapacitet.
Nej, svenska kuskar är fegisar och för bra kompisar. Så fort det blir lite hett, ja då är det någon utländsk kusk inblandad - inga messvenskar!!
Usch, vad trött jag är på svensk travsport - och så undrar de varför det avfolkas på banorna... Vem faan vill se storfavoriten defilera i mål efter ett lopp i tjugo-tempo, hela loppet, för att sedan speeda sista 500? Där har ni en av de största orsakerna till avbefolkningen på banorna - hellre sitta hemma och se skiten!