Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-03, 03:05   #33
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Tanken var att sätta deadline så att inga trades kan genomföras under slutspelet. Det innebär precis som du säger att det går att göra trades efter vår grundserie är färdigspelad och få dom genomförda innan slutspelet börjar.

JA, detta kan innebära att ett lag som är borta från slutspelet kan genomföra en trade, MEN så är det väl redan nu? Finns ju redan nu lag som är avsågade.

Tror det diskuterats en del om denna fråga tidigare år, hur vida det är ok att lag som inte kan nå slutspelet genomför trades. Vet inte vad vi kom fram till riktigt, men grundtanken är väl att alla vill sitt lags bästa och vill vinna så många matcher som möjligt. Går ju även att rösta emot en trade.

Quack

Med det där tänket behöver man ju inte ens ha en trade deadline

Spontant känns det som att om man går ifrån en standardinställning som varje annan liga har så ska man kunna motivera den. Funkar ju varken så "irl" så att säga eller i någon annan liga jag kört under ca 10 års tid att man ska kunna förnya sitt lag inför första slutspelsmatchen.

Om motiveringen är att alla vill sitt lags bästa och det går att rösta emot trades så behöver man ju som sagt inte ens ha en trade deadline. Nu måste jag inflika att alla ligor jag spelat här gått totalt problemfritt, finns inga konstiga trades som ploppar upp.

Men om det togs emot förslag på ändringar inför nästa år, så tycker jag vi kör grundinställningar på vår trade deadline, går väl snabbt att rösta om.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat