Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-31, 22:08   #1
Thore10
 
Thore10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ashburton Grove
Inlägg: 689
Sharp$: 2115

Sverige 2013
Stats: 230 - 162 - 21
ROI: 116.48%
Vinstprocent: 58.67%

Standard

Bäckby IF - Sala FF 1/9 18:30


Bäckby IF - Sala FF
Spelalternativ: Sala FF
Odds: 2.00
Bookie: Nordicbet
Spelstopp: 1/9 18:30
Serie: Division 4 Västmanland
Insats: 5/5 units


Rekade Kolsva IF borta mot Bäckby här för någon vecka sen då bjöds man på 2.10, nu mot Sala är det 2.00. Förstår inte vad oddssättarna på Nordicbet känner för Bäckby när man på Bäckbys två senaste hemmamatcher mot topplag erbjuder så fina odds. Hade satt max 1.50 på både de här matcherna.

Sala ligger på tredje plats i serien. Senast tappade man poäng på hemmaplan mot ett Gideonsberg förstärkt med några Västerås IK spelare (division 2). Vilket inte riktigt var vad laget räknade med då man jagar både Arboga Södra och Kungsör för direktuppflyttning samt kval till division 3. Innan det tog man en mycket stark seger borta mot Kolsva IF.
Man ligger nu 5 poäng efter Kungsör och 7 poäng efter Arboga. Men laget har kvar att möta Arboga och Arboga och Kungsör möts senare i höst så laget har fortfarande häng på första och andraplatsen. Så laget måste i princip vinna varenda match som är kvar, vilket inte är helt omöjligt. Torsk nu mot Bäckby och chansen är troligtvis borta.

På bortaplan är man i år 4-1-2 på 7 matcher vilket är helt ok. Laget har släppt in minst mål i serien tillsammans med Arboga så bakåt är man riktigt stabila.

Bäckby ligger sist i serien, tre poäng och en massa minusmål upp till säker mark. Man har förlorat de senaste 4 matcherna och släppt in hela 21 mål. Laget är riktigt dåliga bakåt då man har släppt in flest mål i serien. På hemmaplan har man tagit 9 poäng av 12 så där är man hyfsade. I vanliga fall spelar man sina matcher ute på Bäckby IP men enligt västmanlands fotbollsförbunds hemsida så spelas matchen på Råby IP(vilket den även gjorde i senaste hemmamatchen mot Kolsva) vilket inte gynnar Bäckby.

Var och kollade när de mötte Kolsva för någon vecka sen och jag har aldrig sett ett sämre division 4 lag. Laget verkar lite halvt oseriösa och börjar till exempel att värma upp en och en ca 15 min innan match. Men man har en riktigt bra division 4 spelare i Abubakar Ali Othman som har gjort 10 mål i år, så honom får Sala se upp med.

Vårsäsongens möte slutade 6-1 till Sala.

En måstematch för båda lagen, där jag tror Sala kommer vara betydligt starkare än Bäckby. Som jag skrev ovan så ska oddset enligt mig vara max 1.50 på Sala.

Insats 5/5 units.

Senast redigerad av Thore10 den 2010-08-31 klockan 22:14.
Thore10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat