Bjuder in lite nya medlemmar till vårt V75-lag!
Här spelar vi endast speciellt utvalda omgångar som ser riktigt intressanta och spelvärda ut. Vi spelar ett reducerat system där varje andel kostar 252kr.
Nu på lördag öppnar vi upp för spel igen för första gången på länge och jag är riktigt taggad inför en fin jackpotomgång på Åby! Vi kommer att köra den här veckan och sedan laddar vi först och främst upp för att få ihop ett riktigt slagkraftigt system till multijackpoten på nyårsafton.
Inbjudan till laget:
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/32P2-3B64-28493
Kommer att bjuda på mina första tankar om loppen här nu och återkommer med analyser och lite mer om hur systemet kommer se ut innan lördag.
V75-1
Det var länge sedan 1 Sir Q.C. stod för någon riktigt bra prestation. Formen ser dock ut att vara på väg uppåt och nu är det dock verkligen hans förutsättningar. Utan speciellt startsnabba hästar i loppet finns det ganska goda möjligheter att hålla ledningen här eller komma ut och få överta i ett andraskede. I ledningen trivs hästen riktigt bra och har 8 segrar och 1 andraplats på 9 försök i positionen. Han tävlar alltid med skor och gynnas av att flera av motbuden är sämre med skor. Senaste loppet han vann var just från ledningen över lång distans och då slog han Antonio Tabac som har gått rätt hyfsat efter det...? En idé i loppet men verkligen inget singelstreck. Några roliga som ser ut att bli bortglömda är 9 Stepping Spaceboy som har toppform för dagen samt 11 Antonio Trot som är distansgynnad och obesegrad under vintern på 4 försök. Betrodda med all rätt blir Velvet Gio som har toppform men kanske missgynnas med skor? Olle Rols är på gång igen och han däremot gynnas kraftigt av skotvånget.
V75-2
3 Arch Lane är en klassklättrare som nog kan bli riktigt bra. Ser dock ut att bli enorm favorit och har endast gjort 6 starter i karriären. Möter inte så lätt motstånd här och 4 Silent Hill var ruskigt bra näst senast. Gör han om den prestationen blir han inte lätt att stå emot! Överoptimistiske Tony Löfqvist tror att hans 6 Vikings Preacher leder det här loppet runt om. Bra spetschans och var riktigt bra vid dödensseger senast. 10 Farlander Am har vunnit väldigt lätt två senaste starterna och har toppform. Men svårt för en 3-åring att bara runda bra hästar härifrån?
V75-3
1 Nadal Broline slog propulsion senast och ska väl ha toppchans att fälla detta gäng också om han bara hittar ut. Kan bli långt bak om han blir fast på innern då 3 Art On Line öppnar riktigt bra och släpper i sin tur till 4 Västerboonthenews. Svårt att se någon annan än 3 och 4 blanda sig i segerstriden och utan strul ska Nadal vinna det här loppet. Tidigt spik/utgångsförslag. Vid gardering ska 3 Art On Line med som borde hitta till ledarryggen och får BG i vagnen samt 6 Turno Di Azzurra som går bra varje gång och kommer att vinna guldlopp snart.
V75-4
3-åringslopp som är stängt på 300.000kr. Här tror jag en del på förhand på 5 Rudisha som jag tror kan hitta till ledningen här. Gick i spets och höll bra som tvåa i derbykval och hittar man dit igen nu så tror jag han blir riktigt svårslagen. Den här hästen har haft en del aktionsproblem och har alldeles för lite pengar på sig i förhållande till sin kapacitet. Berghs hästar gick även riktigt bra förra helgen och verkar på gång för dagen. Hästen att slå tror jag!
4 Velten Versailles är obesegrad hittills och det hade 11 Amerindienne också varit om han inte galopperat i debuten. Den sistnämnde är ruskigt bra och kommer nog att klättra i klasserna framöver även han men bakspår nu och lär få göra en hel del jobb, då kan det bli svårt att slå Rudisha som lär få mycket lättare resa.
V75-5
6 Waffle Cone gjorde debut för Adrian Kolgjini senast och kördes snällt i ett tufft Silverdivisionslopp. Bara ston emot och hon står bra inne i loppet. Lär spetsa enkelt och där kör nog Adrian den här gången. Har varit som bäst över kort distans men sitter formen där så håller hon länge även över full väg.
3 Catch My Love ser fin ut för dagen och får Adielsson upp. Varit ute i tuffa lopp på slutet och gjort det riktigt bra, lär få fin position härifrån. 7 Ile Saint Louis är och 8 Stonewashd Diamant är riktigt bra för klassen men har dåliga spår här. Detsamma gäller 11 Ginny Weasley som fick tufft lopp senast där hon tvingades ut i fjärdespår i sista sväng men ändå höll bra in mot mål.
V75-6
4 Bear Hope har fått lopp kroppen och har bra spår. Blir säkert favorit och borde nog vara det. Han var dock inte som bäst senast även om han säkert gått framåt till det här och det är bra hästar emot.
5 Martin De Bos fick stentufft upplägg senast men höll ändå bra. Är riktigt bra för klassen och kan segerstrida oavsett resa. Skrällen kan vara 8 Invincible H.C. om man kommer till från spåret. Var bra senast bakom en överlägsen Illuminati och förstärks med Örjan i vagnen den här gången.
V75-7
Här kom min första spikidé när jag öppnade listorna i 8 Hawk Cliff. Han har åter igen dragit ett dåligt spår men vann härifrån näst senast och Björn brukar hitta de rätta vägarna. Var ute i en tuff bronsfinal senast där han kördes bort lite av kusken men står fortfarande kvar i klassen nu och möter betydligt enklare hästar. Loppet näst senast var sjukt bra då han trots att han fick dra tåget i tredjespår hela sista varvet bara fick undan och vann. Klockan visade 10,5 sista 1000 i tredjespår och gör han en prestation som är i närheten av det nu så ska han bara vinna det här loppet. Han har dock tänt till en del på barfota och jänkarvagn på slutet. Vagnen sitter såklart på igen men skorna kan vara ett frågetecken hur mycket det gör för prestationen. Det ser ut att bli jämnstreckat på förhand i loppet och blir så fallet så kommer jag att ta ställning och spika här!