Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Rader som har ens har en teoretisk chans att ge "en ensam vinnare" är det garanterat inte vettigt att spela "Endast alla rätt" på.
Finns exempel på V6-spelare ( på V65 dock! ) som har gett bort 100000-tals kr till 5-r-vinnarna. ( En pott som spelaren borde tagit hem över 90% av ).
Overkill-användande av "Endast alla rätt" är vanligare än man tror.
Gissningsvis beror det på att folk inte gör ordentliga uppskattningar av utdelningen på de rader som de lämnar in...?
|
Nä att spela rader som har teoretisk chans att ge "en ensam vinnare" är ju givet att inte spela V6 på, det som skulle kunna hända är väll att nån till får alla rätt och har V6 och då blir det ju pannkaka ändå. Dock ska erkännas att antal rader där jag teoretiskt kan bli själv kan oftast räknas på en hand eller två och systemen är oftast inte konstruerade för att man ska bli ensam.
V65 har jag förstått att det är lite annorlunda och att man inte alltid bör spela V6, har planer på att spela V6 på alla rader under 50000 på V65. Vet inte vart jag fick den siffran från dock så förslag där är välkommet.