Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-15, 11:08   #19
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7302
Standard

Håller med om att det är en rolig omgång där det finns många spelvärda ekipage och frågetecken på de stora favoriterna. Kan väl dock sluta med låg utdelning om dessa ändå vinner men Åby brukar ju kunna ge bra.

Mina tankar i nuläget:
1: Det skriks mkt om Stepping Spaceboy och den åker nog med på det. Men tycker det finns mkt kvar att bevisa där. Frågan är vart den hamnar här. Oviss spetsstrid och kanske kan Sir QC hitta dit? Olle Rols ska också men även om spelet är väl högt. Väldigt mycket talar emot favoriten och om den streckas så är det för att jag följer strömmen.. Noterar också tunga vinnarspel på Sobel Conway. Kanske kan hitta rygg ledaren?

2: Självklar gardering tycker jag, orutinerad häst som reser. 4,6,10 borde räcka långt bakom men helgardering är nog inte fel om resurserna finns till det.

3: Som sagt, om en tror att Nadal sitter i spets efter 500 så är det bara att spika. Från dödens tror jag det är tveksamt och jag kommer att gardera med 4 och 6 i första hand.

4: Nr 4 är första streck på snacket kring den men det är lurigt med dessa utländska hästar, känns som det ofta är himmel eller helvete. Bakom den pratas det mkt om 9 och det är svårt bortse från vad 11 presterat, dock med andra förutsättningar. Varning också för 3 där stallet låter obehagligt positiva.

5: Här är jag inne på att Adrian kör till spets och sedan släpper till 3 för att speeda förbi på upploppet. Har dock stor respekt för de två mest streckade och tror att 8 är en kanon. Svårt se det gå utanför dessa tre och vill helst ha tre streck.

6: Mycket talar för 5 och 24 % känns väldigt lågt. Tänkbar spik. 2,3,6 tidiga bakom och skrällvarning på 8 med Örjan och 12 från formstall.

7: Tycker att Exclamation Mark är tydligt förstastreck och tänkbar spik, sos. Favoriten är bra och tänkbar bakom men känns väl mkt streckad. Flera roliga skrällar, 9 och 12 i första hand men även 10 som ju var ruggig för ett par starter sedan och sedan har suttit fast. Jag är tveksam till Hawk Cliff med skor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat