Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
Har sett att det är fler som är oroliga för att Nadal Broline ska fastna i tredje invändigt, även duktiga och erfarna Sharps-experter.
Hur f-n ska det gå till?! Ska de använda grisfösare på Rokkaduko?
Och nej, Nadal har inte haft form väldigt länge, han har knappt visat någon form alls, mest hängt med i loppen. Man kan nog snarare hoppas på att det lossnar för honom nu så han får visa hur bra han faktiskt är.
|
”Tredje inner” var mest en passning till någon som skrev att han vinner på stretchen. Jag tror inte heller att han blir fast men det kan alltid strula när du har spår 1 och blir av med ledningen. Det mest troliga scenariot är givetvis VOTN i spets och Nadal i dödens. Därifrån är fortfarande Nadal favorit men det är inte givet att han plockar ner VOTN som jag ser det. Återigen, Nadal har givetvis klart högst segerchans men jag tycker han är streckad i överkant.
Vad gäller formen vidhåller jag min tidigare åsikt, det beror väl på hur man definierar länge kanske. Han spurtade ilsket både på Valla och Örebro. Sen gjorde han ett topplopp på Eskilstuna. Loppet senast blev ju billigt men han gjorde vad han skulle.