Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-20, 18:41   #16
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 242
Sharp$: 2990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Inte speciellt troligt. Som någon tidigare skrivit så ska spelbolagen beskattas på månadsbasis och bolagen kan inte kvitta förlustmånader med vinstmånader för att få ner skatten. Detta är troligtvis ett stort problem för ett lågmarginalbolag som Pinnacle. Dessutom tror jag tyvärr det finns en risk att politikerna höjer skatten i framtiden. Det finns en risk att skatten på 18% är något av ett lockpris för spelbolagen då staten vill uppnå en hög kanalisering.

Om man är intresserad av hur man ska göra för att spela på Pinnacle i framtiden kan man ju annars alltid besöka lite danska spelforum. De har ju levt med den här problematiken ett tag. Man kan också kolla med en bet broker som Sportsmarket, vilket jag tror att andra redan har gjort på det här forumet. Jag antar att de är vana vid den här problematiken då många av deras kunder lär bo på platser där spelmarknaden på olika sätt är begränsad.
Ah ok.

Visste inte att det var såpass vansinniga regler, månadsvis... alla som begriper varians ... tog faktiskt för givet att även om skatten ska in så kunde det kvittas senare men men.

Tja man är ju inte förvånad, synen på spel som inkomst är mer än styvmoderlig, de ser bara feta parasiter typ, oerhört cyniskt.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat