Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-22, 07:30   #24
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

V75:1

Ser ut som om ”alla” streckar 3 hästar och många 4-5 i första avdelningen.

Det är läge att ta ställning direkt då de flesta slösar streck för att inte spricka i första avdelningen när det är jackpot.

De som vågar spika kopplar grepp på kollektivet om man träffar rätt med spiken.

spetsstriden:

1 Sphinx D’Inverne lär försöka hålla upp ledningen initialt.
7 Quattro Töll har också Uhrberg siktet inställt på spets med så någon av 1,7 borde spetsa i initialt. Bägge dessa kan nog tänka sig släppa till ”någon bra” och de främsta kandidaterna på att vara först fram och ta över är 3 Xanthis Coctail eller 5 Harrington.

Harrington var tokbra och forcerades till spets senast men då var det jänkarbike på, idag med volt och spår 5 lär man inte få lika bra start . Mitt tips är att Xanthis Coctail hinner fram före Harrington för att testa om man får ta över ledningen. Om man sedan svarar med Sphinx D’inverne eller ej är inte lätt att svara på i förhand. Släpper man till XC lär Harrington pröva för ledning i nästa skede. Att Erik testar för spets känns givet då det även gynnar stallets andrahäst Global Undecided om det blir fart på loppet.

Summering 3 eller 5 sitter i ledning efter en bit i loppet, med det känns som det skulle kunna kosta en del för de i främre träffen från start.

Jag tror på överpace i loppet

9 Global Undecided anser jag ha en bättre vinstchans än Harrington från samma stall.

11 Reverend Wine avslutade strålande sist och såg inte bottnad ut på något sätt.
”Som vanligt” lär Örjan vara vinnaren vid överpace, han är en mästare på att utnyttja om de andra kört för fort under vägen- speciellt på vinterhalvåret då banorna är sämre.
ÖK ser alltid till att hushålla med krafterna och spara krutet till rätt tillfälle. Vi har redan sett Örjan betydligt oftare i vinnarcirkeln senaste veckorna.

Jag kommer spika 11 Reverend Wine i första avdelningen!

Favorit men bara till 27% just nu! Att streckprocenten bara är 27% tolkar jag som att folk inte vill spricka i första och tar med 2-5 ”extrastreck” bara för att överleva avd 1.
Just den effekten tror jag gör att Reverend Wine inte kommer stiga så mycket på det sena spelet heller.

Jag bedömmer vinstchansen till minst 50% och då är 27% ett fynd!

( oj , det vart ett längre inlägg än jag trodde när jag började skriva)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+1), asgaya3141 (+3), Dahle (+7), coolmanriver (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat