Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-22, 12:36   #47
mackpeter
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

En lurig omgång på Mantorp med det korta upploppet. Dagens streckfavorit "En man på jobbet" har dragit spår åtta på sprinterdistans - och med Kontio i jollen. Till över 50 % är han värd att gardera. Nästhögstreckade 2 Stepping Spaceboy till 47 % har mött tufft motstånd. Har bara vunnit två ggr i år på fjorton starter och hoppade senast med skor ro. Leder länge.

24 mkr i jackpot. Om fem timmar vet jag om jobbet med att samla information och slutsatserna varit värda veckans möda. Här är bolagssystemet:

1) 5,7,8,9,11 r3-1 (7 tar spets och Uhrberg släpper ingen smygkörd i rygg på upploppet. 5 är Nurmosstallets bästa chans under dagen - trots dagens största favorit 8 i avd VI, sägs det från stallet. Hur är det med det - jAnman eller någon annan med info? Stallets 9 gjorde ett imponerande torsdagsjobb. Favoritstreckade 11 är en vinterhäst och kommer från två raka vinster. 8 har aldrig tidigare körts av en proffskusk. Blir min smällkaramell i julgranen)

2) 6,8,11,15 r1-10 (det här loppet kräver egentligen helgardering. Bästa hästen är 15. 6 kan få en bra start och Niclas Benzon har nyligen vunnit tre raka segrar med detta From Above sto. Favoriten 8 och 11 streckas på kuskarna.)

3) 4,6 r13,14 (låser på de två framspårshästar, som kommer från segrar och visar bra form. Egentligen är detta ett lopp, där vad som helst kan hända)

4) 13 r10-6 (flera av tilläggshästarna springer 13-tider alla dar i veckan. Det blir tufft för springspårsfavoriten 6 - som stiger i streckprocent hela tiden - att rinna undan för urstarka 13, som blir min chansspik)

5) 1,2,3,6,7,9 r2-3 ( jag garderar överstreckade favoriten 2, som vinner alltför sällan. Familjen Untersteiner har en armé, som strider tillsammans. 6 har form för vinst och det måste väl vara dags för 9 snart)

6) 6,8,10,11 r4-3 (dagens streckfavorit 8 har fältets bästa kapacitet. Men spåret och sprinterdistansen kan ge honom trafikproblem. Han har dessutom hoppat i två av de fem senaste staterna. 10 och 11 vann på fina tider senast. 6 har form och var hårt betrodd senast. Men här finns fler med bra chans)

7) 4,5,7 r8-3 (Björn spikar form- och kusktoppade 7. 4 är lite bättre än egenkörde 8 enligt Peter Untersteiner. 5 ser fin ut och har bra spår)

Kostar 1440:-. Lycka till med jackpoten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat