Eftersom jag håller i ett andelssystem som heter ”sharps.se snackisar” till i morgon så är det lämpligt att delta i diskussionen
Börjar med min syn på avd 1 & 2
V75 avd1
10 Sangrita Ås är favorit just nu men jag var inte imponerad av intrycket sist. Var framdragen sista halvvarvet men kunde inte gå förbi de som drog tåget i tredjespår.
Ulf Ohlsson tillbaka i sulkyn just hemkommen från semester och kanske är lite av Uffes tajming i styningarna riktigt 100% direkt efter semester och julbord? Är beredd att stå över streck för 10 i första.
13 Dusktodawn Sisu fullkomligt älskar vinterbana. På 5 vinterbanestarter förra vintern hade man reaultatraden 2-2-1-1-1! Senast felade man kort efter start och gick bra till tredjeplatsen. Det står vinterbana i raden förra starten men det var ingen normal fin isbana, mer åt nysnöhållet. Man bör trivas klart bättre på dagens isbana.
15 Jazza Håleryd var tvåa i samma lopp som Dusktodawn sisu senast. Man släppte då ledningen till Tyra I.H som också vann ganska enkelt. Jazza avslutade ändå piggt till andraplatsen och jag tolkar förra loppet som ett prepare` lopp inför dagens uppgift!
Det var 35K i första pris då och jag är ganska säker på att man siktade på det här loppet med tanke på hur förra loppet blev kört.
Ensam på springspår på tillägg idag och det blir nog offensivare upplägg nu.
Ganska skiktat i första avdelningen och jag rekommenderar lås på 13 & 15
Hugget som stucket vem av dem man rankar först i avd1
V75 avd 2
Jag tycker 3 hästar sticker ut- vill man ha fler får man nästan strecka alla!
3 Tyra IH vann som sagt loppet sist mot de 2 jag vill låsa V75 avd 1 på. Bägge de hästarna har sprungit in 450K och detta lopp är stängt vid 320 K. Man kan lungt säga att Tyra IH står bättre inne i loppet idag. Sist såg det ut som om det fanns krafter kvar över mål. Tränare Ingemar Hultqvist har toppform på stallet så ett självklart streck för 3.
6 Our Soleado blir favorit och det är nog bästa hästen i loppet. Man vart hängandes i spåren från startspår 7 sist , backade sedan sist men avslutade jättebra till tredjeplatsen inte långt efter vinnaren. Hade kunnat varit ett spikförslag från ett bättre startspår. Risk att man blir hängande i spåren igen då man inte är startsnabb.
7 Magic Allybis var riktigt rejäl sist i sin debut på vinterbana . Resa i dödens en bit och avslutade starkt till vinst i spåren. Ett riktigt formintryck och jag tror man kan vara före Our Soleado fram till dödens och då borde mycket vara vunnet. Självklart streck till 14%
Jag kan inte sära på resten av hästarna i rankingen , de minst streckade är fortfarande bra hästar . U.Boat t.ex är streckad på 2%.
Jag låser på 3,6,7
Kommer med mer om Andra avdelningar senare men har fortfarande lite julfirande att klara av :-)
GOD JUL!