Ämne: EV+ på Trav?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-02, 13:15   #45
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Har missat den här tråden, intressant experiment dock!

Jag skulle vilja påstå att de minodds som krävs på favoriterna är rena fantasierna om man ska se till vad det finns för odds på marknaden, du borde kanske överväga att lika gärna plocka bort dem ur körningen redan från början. De ser även ut att vara en aning högt satta jämfört med "verklig" vinstchans. Jag förstår att du har det inbyggt i programmet att det ska finnas marginal eller vad man ska säga, men jag skulle säga att de fortfarande är en aning höga (och med en aning menar jag väl i sammanhanget ca 3-5%).

Har såklart dålig koll på vilka parametrar du sätter i ditt program, och du kanske inte vill avslöja det, men jag skulle vilja veta hur ditt program "tänkt" vid en viss körning här igår.

Lopp 7 - 9 ARIZONA U.B. - 18.21x - 65x @ Bet365

Om man viktar in kusk/tränar-statistik någorlunda tungt borde detta odds vara väldigt mycket högre. Holmsten har ska vi säga grovt sett 5% om vi lägger ihop det, och bara det borde resultera i ett odds på 20ggr. Om vi sen tar med faktumet att det är ett fullt fält på 15 hästar kan man väl skicka upp det +5-10ggr. Mot kuskeliten +5-10ggr.

Om vi bortser från allt och bara konstaterar att hästen är en av 15 och alla har samma chans att vinna landar vi på 15ggr. Att han sedan står på tillägg och dessutom står ganska hårt inne borde ge ett odds på 20-25ggr direkt.

Observationen från min sida är i alla fall att tränare/kusk verkar tas med alls i beräkningarna, om man ska se på det exemplet, och det är en faktor som är alltför viktig för att bortse ifrån. Har inte letat efter fler exempel på samma sak, det var bara Arizona från gårdagen som stack ut väldigt vid den snabbtitt jag tog.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat