Citat:
Ursprungligen postat av Basse
V75 avd 4
Här handlar det nog om de 4 som är streckade
7 Backegubben blir storfavorit. Är rätt favorit här över kort distans hästen är blixtsnabb från start och bör omgående sitta i ledning. Därifrån skall den slås.
5 Don Viking har mer styrkan som främsta vapen. Skall räknas tidigt om man. Garderar favoriten.
1 Bork Odina skulle jag vilja ranka trea i loppet och det blir mitt drag i loppet. Det här blir tredje starten i Bergharns regi sedan flytten från norge tidigare i år. Var senast bra som tvåa och här har man läge för en resa i rygg på ledaren så vid perfekt lucka kan skrällen vara ett faktum.
9 Vertigo Knekten är den fjärde som räknas och den här lever på sin speed sista delen i loppen. Rankar den som 4:a då jag inte är säker på att det blir tempo på loppet med Favoriten Backegubben tidigt i ledning. Vertigo Knekten är inte typen som själv går upp och vinner från dödens utan är beroende av att i första hand Don Viking körs offensivt i dödens.
Det troligaste är nog 7 & 5 inte kör ihjäl varandra under vägen då de troligen säkrar 1:a och 2:a priset om de tar det lugnare samt håller 1 Bork Odina inlåst.
Rank A 7 B 1-5 C 9 D resten
V75 avd 5
12 Höwings Star blir favorit och är klart bästa hästen, men man står också 20,40 meter tillägg på resten av de startande.
11 Hagentoy är jag sugen på att spika. Står 20 meter före favoriten och jag tror man kör kör fram tidigt för att överta ledning då Hagentoy är dubbelt så bra när man går i ledning!
Kom ut efter 6 veckors vila sist på Umåker / vinterbana och var helt överlägsen.
Trolig spik på mitt system.
Man kommer långt på streck för 11 & 12 , men går man utöver det kan man lika gärna strecka 8-9 hästar.
Hästar som 2 Falcon W.F , 9 Faye Bros, 10 Cash Em är alla skrällduglig och duktiga vinterhästar - alla 3 är streckade under 5%
V75 avd6
14 Tangen Haap blir med all rätt stor favorit här
11 Uggla i Mossen tjänade mycket pengar tidigt i karriären och fick det tufft mot äldre hästar ett tag. Eller rättare sagt tills nu- har tuffat till sig rejält och gjort kanonlopp på slutet. Vann sist lätt i ett lopp som Mofaksan var storfavorit, Mofaksan blev visserligen över från start från spår 1 och fick fritt för sent. Men intrycket på Uggla I Mossen var mycket rejält.
Jag låser på de 2 och försöker leta skrällar i andra lopp istället
V75 avd 7
Är inte klar med sista avdelningen än men just nu känns 5 Zorro Swing som rätt favorit.
Hittar ändå klart skrällkapabla hästar i botten på strecklistan t.ex :
9 Andover Sreamline från Hanna Olofssons formstall - 1%
6 Acropolis Scandi som var bra sist och gillar vinterbana - 2%
Det är vad jag fått ihop så långt - 12 timmar kvar till inlämning
|
Härlig information Basse ! Vi har nästan lika tankar idag !