Ett av Lars Dunders stall brann ner i lördags, men dagens starthästar ska vara noga kontrollerade. Vi får hoppas att det inte inverkar något. Dunder är lite av dagens nyckelkusk/tränare.
V75
1: 13 Dusktodawn Sisu (15, 10)
2: 2, 6, 7 (10, 1)
3: 1, 2, 4, 5, 6 (9, 7)
4: 1, 7 (5, 9)
5: 11 Hagentoy (5, 12)
6: 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (3, 7)
7: 10 Comewithaflash (5, 2)
Kommentarer:
1) Det finns en handfull hästar som kan vinna det här, med fördel för tilläggspållarna. Jag tar dock ställning och spikar Dusktodawn Sisu då den nu har lopp i kroppen och går väldigt bra på vinterbana.
2) Our Soleado är ett tänkbart singelstreck, men jag tar inte bort Magic Allybis som var bra på vinterbana förra gången. Ove A:s uppsittning är kanske lite väl mycket streckad på 14 % och känns som en luring i loppet. Åker med.
3) Pleasure For Cash vinner felfri efter vad som sägs. Lär vara en grymt bra häst, men alldeles för osäker för att jag ska spika till 55 %. Garderar på med lite intressanta motbud.
4) Bork Odina är mitt stora drag idag. Endast 9 % och har varit ute mot bra hästar i Norge. Numera hos Bergh, så jag dubblar Backegubben med den.
5) Hagentoy har form och vann på Umåker och vinterbana förra starten. Motbuden är i första hand mina två reserver samt Wasa Warrior, men tveksam form på den sistnämnda.
6) Tangen Haap är stor favorit och mångas singelstreck då den gått mot Månprinsen och andra tuffa motståndare på slutet Jag garderar dock rejält då hästen inte är gynnad av isbana. Visserligen god chans ändå med tanke på motståndet, men värt ett försök att fälla.
7) Sprinterdistans och fördel i spårlottningen för Zorro Swing och Jeppas Picasso. Ändå satsar jag mina pengar på att Comewithaflash rundar dem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Shooter den 2018-12-25 klockan 13:04.
|