Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-26, 00:35   #22
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vill du verkligen begränsa utdelningen i att maxa C-kraven även fall du har de nedrankade? Jag spelar förvisso tvärtom och sätter krav på minst eller eller två skrällar jag rankar upp lite, eller bara tar med som random i vissa lopp.

Eller hängde jag inte med på vad du frågade om? :o
Ja, det händer att jag gör så att jag spelar minst 1 som krav av lågprocentarna jag har med på ramen (sätter då gräns vid 10% eller 5%). Men det blir ju ganska trubbigt. Och då spelar jag ju på att kollektivets har felbedömt något i sin ranking.

Sätter jag minst 1-krav på de jag inte själv tror på så spelar jag ju på att jag är fel ute. Med max 1 följer jag min ranking bättre.

Det kan ju mycket väl hända att Laskari eller Vikings Preacher och någon annan av de lågrankade vinner och jag sitter med svarte petter. Men skillnaden mellan max 1 och max 2 slår också väldigt hårt på insatsen (2322kr ->3568kr).

Det jag är ute efter är en viktning som både ger bra chans på pengar samtidigt som variansen hålls nere någorlunda. Om jag leker med tanken att jag hade en väldigt stor spelkassa och eget system istället för andelsspel skulle jag nog gått ut och spikat Sebastian Journey i sista faktiskt. Det är ju den jag bedömer som mest felstreckad i hela omgången egentligen. Och när jag tänker på det så, varför har jag den inte med som utgång på ett sånt här upplägg? Mycket högre varians, visst. Men ändå fortsatt fullt rimlig chans, och potentialen når väldigt mycket högre höjder. Tåls att funderas på!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat