Ämne: Slumpen
Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-26, 10:59   #9
Lobo

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4663
Standard

Om vi pratar slumpmässigt:
Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Ja, jag förstår och inser det.
Men blir det under en livstid eller tar det kortare tid än så.
Läst otalig argument för kortsiktigt och långsiktigt spelande.
Att spela slumpmässigt på odds är ungefär samma sak som att spela på roulette. Det är du själv som avgör hur lång tid du vill spela innan du går bankrutt.

Citat:
Det är ju knappast bolagens skatt som tar död på eventuell vinst - inte under kort eller lång sikt, utan variansen.
Jo, slumpmässigt är det så. Det är variansen som knäcker en.

Citat:
Min åsikt.
Och om man kör flat betting på olika nivåer, så borde ta för evigt innan man förlorar hela kassan, det är min förväntan av experimentet.
Rätt intressant detta tycker jag. Vad som händer om man spelar underodds över tid lär de flesta härinne numera förstå. Vad händer om man spelar överodds för evigt kan vara lite knivigare att hantera eftersom du aldrig kommer fram till den punkt där du kan säga att "jag vann till slut". Däremot lär du säga "jag blev bankrutt till slut" En paradox, månne?

Citat:
Men kan ha fel, men gjort några kortare simuleringar och dom visar på vinst.
Har läst en del tidigare inlägg och du har du säkert en bra utbildning att döma av de inläggen. Problemet är att du har ingen nytta av den i betting om du inte gör rätt. Om vi exempelvis tar en pokerspelare med utmärkta matematiska teorier som inte behärskar spelet. Han skulle vara chanslös mot en icke matematiskt spelare som kan behärska spelet. Samma med betting. Det kvittar hur mycket teori och kunskap du har om du inte vet vad du ska göra med teorin eller eller den kunskap du besitter.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat