Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-27, 06:52   #2153
Bowery
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Jag funderade på en sak...
Det diskuterades att i dagsläget så finns ingen möjlighet att spela reducerat när man lämnar in andelsystem via anbud.
Vill vi att man skall kunna det?
Vad skulle hindra till ex Ica att anställa en travexpert som jobbar med att åka runt på banor osv.
Sen gör man en gigantisk ram som reduceras statistiskt och säljer andelar på alla butiker i Sverige.

Köper man en lapp på Ica för 50kr så är man i princip garanterad 20-30 spänn och hela travet igen är förstört.

Jag blir bestört när jag läser om "tyskarna" som enligt deras egen utsago är 100talet personer som spelar ett gigantiskt system. Skall det vara så?
Känslan jag har är att det finns inget värde i V75, raderna som "vanligt" folk har möjlighet att träffa äts upp av anbud, tillsammans, utland osv ..
Jag kan förstå dig delvis där, men! Jag själv la reducerade 500;- andelar åt ett ombud i stan för ett par årsen (endast speciella jackpot omgångar osv) då fick folk anmäla sig genom att skriva upp sitt namn i butiken och sen betala i samband med det,, sen gjorde jag systemet på abc ranken (som för övrigt inte finns längre) men är liknande jokersystemet mfl.
Har börjat lägga reducerat nu igen efter att varit ifrån det ett tag och endast kört matematiskt. Enligt mig så är det ingen garanti vinst på dessa 20-30 kr du pratar om? Jag kan tycka att det nästan är svårare att träffa på ett reducerat, däremot så lever o andra sidan spänningen mycket längre i regel då du har många flera alternativ även om du "bommar". Men säg att du lägger en ram på 200 000 rader och reducerar ner den 98-99% vilket du måste göra om du inte vill betala mer än ca 1000-2000;: för systemet, då i mina ögon sett är det svårare att sätta det reducerade kontra ett matematiskt för samma summa.

Som du nämner ovan med ett köp av andel för 50 kr med totalt 10 andelar säg ; så har du inte råd med nån större ram om du inte mega reducerar det. Och då tycker jag chansen är lika stor för 20-30kr tillbaka på ett vanligt system för 500;-
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat