Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
|
V75:2 analys och rank
V75-2, 4. LØB
Der er linet sejrsheste på stribe op i dette løb under 60.000 kr., og mest opmærksomhed samler sig naturligvis om C’est Peak, som fortsat er ubesejret for Sten Iversen/Jan Dahlgaard.
Chancevurdering
A-chancer: 3-1-6-11-8 B-chancer: 4-2-5-12 C-chancer: 9-10-7
3 C’est Peak er fortsat ubesejret i regi Sten Iversen/Jan Dahlgaard efter fem starter. Den tidligere så vanskelige hest har ikke ligefrem været from som et lam ifølge kusken Jan Dahlgaard, men sejrene har under alle omstændigheder været taget med mersmag. Også 19/11, hvor C’est Peak tillod sig en galop fra start, men alligevel var klart stærkest til slut, hvor Ceba Nordal blev plukket ned. Seneste start gav start-til-mål-sejr, og Jan Dahlgaard sad helt stille ned gennem hele opløbet, selv om Color Blind gik i infight, og til slut kun var en halv længde efter. Nu er det V75 og C’est Peak kan vinde lige så meget her som ved de fem sejre tilsammen. Op til bevis.
1 Strong Case kom perfekt igennem fra tillæg senest i Billund, og havnede i andet par udvendigt direkte for stortalentet Mads Hviid Nielsen. Her sad Donato Hanover-sønnen på hug indtil 300 meter fra mål, hvor Hviid sendte den afsted. Måtte lige animeres en enkelt gang, men gled så forbi til ganske let sejr foran Lucky Lady Blue, som havde ageret trækæsel undervejs for Strong Case, som nu har løb i kroppen efter pause, og er klar til at give C’est Peak kamp til stregen.
6 Charlie L M kommer denne gang med Allan Kristensen i sulkyen efter to starter i træk for sønnike Mike Kristensen. Forrige start foregik netop her i Aarhus, og galoppen kom i sidste sving, netop som det lignede, at Charlie L M var ved at gøre det af med den førende Angelfromheaven. Kom flyvende tilbage til tredjepladsen. Herefter var Charlie L M slettet fra en tiltænkt start pga. dyrlægebehandling, men 14/12 i Billund var Charlie L M tilbage i topskik, og vandt overlegent efter føring fra start til mål. Kan rigtig meget i fejlfri udgave denne Ens Snapshot-søn.
11 El Capitan kunne sagtens have stået med tre sejre i træk. Galoppen i Odense kom i et godt angreb med 3-400 meter hjem på et tidspunkt, hvor Finn M. Lassens hest skød topfart på vej ind på lige bane. Havde efter min mening uden problemer indhentet førende Cody, men det får vi aldrig opklaret. Uanset hvad, så var det en topplacering, der forsvandt ved galoppen. Sejren kom så ikke uventet i næste start på hjemmebane i Aarhus, hvor Lassen forcerede El Capitan til spids op foran dommertårnet. Resten af vejen var ren defilering, og der var masser af kræfter sparet ved målpassage.
8 C You Again vandt senest den startede i Aarhus. Kasper Foget prikkede starten fra tillæg perfekt, og sad godt til direkte. C You Again blev sendt til spids på første langside, og lænsede bare væk til sikker sejr. Starten efter 17/12 i Skive blev helt forkert, idet C You Again havnede i dødens hele vejen mod gode heste. Stred fint, men smed håndklædet på de sidste 150 meter. Den start kan bare glemmes. Kan få et godt rygløb her, og har en giftig speed.
4 Glenfeddich er en tysk gæst, som 2/12 vandt let i Hamborg. Startede roligt i tredje par indvendigt og andet par udvendigt, angreb med 600m hjem, koblede let greb på den førende Tandor og gled væk til sikker sejr i en på dagen ganske krævende bane. Seneste start i Gelsenkirchen endte i galop efter 100m og hurtig diskvalifikation.
2 Camble Flame er en hårdfør dame, som kommer tilbage efter et par måneders løbspause. I seneste start gik Camble Flame i dødens de sidste 1300 meter af løbet, og blev til slut nedspeedet af Cash Sali. Godkendt endda.
5 Cjela Nordal er bedre end resultaterne. Forrige start 18/11 i Billund gav tredjeplads bag gode heste som Cool Winner og Henbianca Boko, mens seneste start i Skive 17/12 gav en galop i protokollen. Den kom netop som Martin Andreasen skulle til at sende sin hest i angreb med 500m til mål.
12 Charlie Skovsende får lov til at komme med som sidste B-hest, idet kapaciteten er uomtvistelig. Vandt fra spids i Odense 16/11, hvor Abby Egedal ellers lignede vinderen udvendigt, men Charlie kæmpede sig tilbage med god hjælp fra Peter Ingves. 26/11 i Aalborg galop fra start og disket. 12/12 Jägersro galop inden start og derefter træningsarbejde bag feltet.
tränarintervjuer
4. LØB - V75-2 / V4-4
1 Strong Case (Peter Jensen)
Løste det fint i Billund og har virket rigtig fin efterfølgende. Jeg ved ikke, om den kan holde spor et op, men de deler også først pengene ud til sidst. Det er i øvrigt et rigtig fint løb, hvor mange har chance, og han er en af dem som man bør regne med.
2 Camble Flame (Peter Frandsen)
Har trænet stærkt i den pause hesten har haft, og hun er jo hård, når hun har dagen. Det håber jeg bare, at hun har denne gang. Konkurrencen er benhård og hun har aldrig mødt så gode konkurrenter og så mange af dem. Det overrasker mig ikke, hvis hun er i trioen, men hun kan også være femte og gå et topløb. Vi må bare få det bedste ud af det.
3 C’est Peak (Jan Dahlgaard)
Har vundet nemt hver gang og der er ikke så meget nyt at sige. Hvad vil hesten sige til Århus-banen? Til at begynde med ville jeg være lidt tvivlende på det, men som hesten har været de seneste gange, så tror jeg også at den klarer det. Hvor offensivt vil du køre? Hesten er lidt stresset og skal have lov til at passe sig selv. Senest åbnede hesten godt, men det bestemmer den selv. Har vinderchance.
4 Glenfeddich (Marcel Hauber)
Har gjort to starter for os. Virker ikke usikker, men tabte en sko ved seneste start og så blev det til galop på Gelsenkirchens hårde bane. Nu kender vi hverken bane eller konkurrence, men han har gået godt for os, så vi tror på en placeringschance. At vinde bliver svært.
5 Cjela Nordal (Kent Friborg)
Er en rimeligt kapabel hest. Er ude i hård konkurrence, men hvis hun får hun det rette løb så tager hun en præmie.
6 Charlie LM (Allan Kristensen)
Mike gav hesten de sidste intervaller i lørdags og den har aldrig været så fin i pulsen som den var der. Vi er selvfølgelig optimister på en måde, men på den anden side så er jeg også træt af sporet, da hesten ikke er så hurtig fra start, hvilket gør, at den kan få lidt positionsvanskeligheder. Formen og kapaciteten er i orden, så han har chance. Jeg vil sige at det er en outsider.
8 C You Again (Kasper Foget)
Fik jo “dødens” senest og det var ikke optimalt. Det er bare at glemme det løb. Nu har vi et perfekt spor til at kunne sidde lidt med, og så tror jeg faktisk, at jeg har en de hurtigste heste i den afsluttende fase. Ligefrem at vinde bliver måske svært, men jeg tror sagtens at det kan være en triochance. Jeg ser ham ikke som meget dårligere end de andre.
9 Cabo Suroeste (Henrik Lønborg)
Har haft lidt problemer med halsen igennem længere tid. Jeg var ikke tilfreds med hesten i de to seneste starter, og det viste sig også, at den ikke var kommet over det. Den skulle være bedre nu, men det er første start efter pause. Jeg er tilfreds hvis den tager en præmie.
10 Thelma HS (Kenneth Andersen)
Gik godt senest. Hun er faktisk ret så kapabel, men det er klart, at der er gode konkurrenter, så vi kører primært efter at få en god præmie med hjem. Hun har en god afslutning i benene.
11 El Capitan (Finn M. Lassen)
Har trænet helt OK. Det var planen, at hesten skulle have haft en start inden dette løb, men så fik den en hovbyld, hvilket gjorde, at vi ændrede planer og byggede ham op igen. Det kan være, at hesten i et selskab som dette mangler det berømte løb i kroppen, men hesten virker rimeligt nem at sætte op. Den har gået par enkelte hårde intervaller og jeg tror det rækker. Chancen kommer helt an på, hvordan løbet afvikles. Skal han have nogen chance så skal der blive kørt foran og frem for alt skal hesten holde hovedet koldt, men han bliver mere og mere fornuftig på mange måder. Konkurrenterne er hamrende gode, men han er heller ikke dårlig. Han kan lige så godt blive sjette-syvende og gå godt som at slutte første eller anden. Hesten har i hvert fald trænet OK. Det bliver uden forsko og med bagsko som han plejer.
12 Charlie Skovsende (Morten Friis)
Galopperede helt umotiveret senest. Nu er det hård konkurrence og spor tolv, så det er helt ad pommern til. Vi skal satse på racing luck, og håbe på, at det kan være en præmietager på hestens gode form.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Basse den 2018-12-28 klockan 10:52.
|