Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
|
V75:3 analys och rank
V75-3, 5. LØB
Kortene er godt blandet i dette langdistanceløb, hvor praktisk talt ingen heste kan afskrives at have triochance. John Køhler undgår dog ikke favoritværdigheden med O’Sunday efter den flotte præstation senest på Fyn.
Chancevurdering
A-chancer: 15-3-5-9-7-6-10-13 B-chancer: 2-1-11-4-8-12-14 C-chancer: Ingen
15 O’Sunday leverede en femstjernet præstation i Odense senest, hvor Køhler angreb med 700 meter hjem, og vekslede hele feltet på bageste langside. Gled bare til spids inden sidste sving, og den trampede bare væk til sikker sejr foran Angel Of Mine og Moliere. Forrige start gav flot andenplads med Elitloppsvinderen Wilhelm Paal i sulkyen. Tredje par indvendigt blev vekslet til tredje par udvendigt, med det resultat, at O’Sunday fik en træt konkurrent i hovedet, og måtte bakkes fri. Leverede en flot afslutning, og nåede netop andenpladsen for næsen af Flemming Jensens Stud Muffin. Men er en 1.15-tid nok til at vinde her?
3 Fast Track står perfekt meldt ind i løbet med sine 84.047 kr., hvor grundlaget fra spids hedder max 85.001 kr. Der er tale om en hurtig hest, som vandt sine første to starter i Norge for Kristian Malmin efter ankomsten fra Belgien ganske overlegent. Herefter gik der grus i maskineriet, og Frank Kjelde har byttet hesten tilbage til Danmark. Fast Track har aldrig været ude på længere distance end 2300m, og er naturligvis jokeren i løbet. Makkerparret Kjelde & Juul vinder dog ofte første start med disse tyskere.
5 Enjoy Day gik rigtig godt forrige gang på Åby Travet, hvor den franskafstammede hest sad i tredje indvendigt undervejs. Fik hullet midt i sidste sving, og angreb godt, kunne dog ikke nå frem til vinderen Rocky Bear. I starten efter var Enjoy Day ude i en hård åbning i 1.12-tempo de første 500m, men fik alligevel dæmpet til 1.15-fart den første kilometer. Var reelt træt på bageste langside, og skuffede vel en smule. Robert Berghs heste er dog altid klar, når de kommer til Danmark, og Enjoy Day er altså en hest, som efter sejre i sine tre første starter i Sverige blev sendt til start på Vincennes i fjerde start. Dog uden succes.
9 Amadillo C N er kommet til Steen Juul fra Bornholm, og vandt en flot sejr i debuten 26/11 på Halmstad Travet. Her måtte Amadillo C N trave en stor del af løbet i dødens, men Juul trykkede færdigt på sidste langside, var i føring inden sidste sving, og stak sidenhen fra konkurrenterne. Senest blev Amadillo C N kørt i spids, og var træt i opløbet. Er perfekt inde på pengene. Matchningen på lang distance er uhyre interessant, for Amadillo C N har faktisk vundet hele seks (!) gange på distancen 3000+ meter på Bornholm.
7 Billie Jean har haft topform gennem længere tid, og gik ene topløb især i måneder august-oktober. Seneste start i Odense 2/12 blev det forkert fra start, og Bent Svendsen måtte bakke ned som sidste hest. Svendsen havde netop bakket sin hest fri, og havde sendt den afsted med 350m hjem, da han fik en galopperende Turbo Star lige ud i hovedet. Det endte i galop, men det var nok ”kun” en fjerdeplads, der forsvandt, idet Andre Ward, Raket Brodde og Fighting Gehør var et stykke foran. Billie Jean var kommet hjem på omkring 1.14,5a/2140m og har nu haft nogle ugers pause til at få batterierne genopladet.
6 Gian Luca Pasel er en spændende hollænder, som tidligere har vundet på lang distance. Der er tale om en lidt ranglet hest med et stort trav, og der venter nok Jeppe Juel en opgave med at få hesten til at økonomisere med kræfterne undervejs. Gian Luca Pasel vandt 11.000 euro i heatløbet Bruno Cassirer Rennen, og når heste kan vinde heatløb, så borger det også for en vis styrke i kroppen. Heatløbet blev kørt på Mariendorf i Berlin, og altså højre rundt som i Aarhus.
10 Bell Man er også en stærk krabat, som forrige gang 2/12 i Odense blev sendt i angreb med 1100 meter til mål. Galopperede på bageste langside, men kom flyvende tilbage, og med galoppen så gik Bell Man 1.14,4 den sidste kilometer af løbet. Stærke papirer. 10/12 i Aalborg sad Bell Man igen langt tilbage undervejs, forbedrede sin position med 1200 meter hjem, og var nærmeste vidne til Neo og Cerveza, som var de klart bedste dén dag. Formen er god, og i et rodet løb, så kan det ikke afvises, at Bell Mann dukker op på målstregen.
13 Supreme Star er jo en startkatapult med mange penge på nakken. Leverede en superafslutning helt ude ved rækværket i Skive senest i et løb, som Brezziana vandt via lavt tempo første halvdel af løbet og toptempo i sidste halvdel. Supreme Star sidder der lige pludselig.
tränarintrvjuer
5. LØB - V75-3 / V5-1
1 Hurricane Boshoeve (Marcel Hauber)
Forsøges første gang på længere distance, da den ikke kom med i et andet løb. Er relativt hurtigt ude fra start, og kunne godt ende i spidsen. Ukompliceret hest, og umiddelbart en placeringschance.
2 Cicero Cæsar (Erik Bisgaard)
Har klar fordel af at skulle Århusvejen rundt, og hesten har vist sig rimelig god på de lange distancer, så vi er lidt optimistiske med den. Jeg var egentlig tilfreds med hesten senest i Aalborg, hvor Knud sagde, at den hang meget i svingene. Det gør den, men det er klart bedre i Århus, som er den vej hesten skal gå. Har haft lidt problemer med at træde an fra start, så det er ingen fordel med voltestart, men det har hjulpet med den pause hesten har haft. Vi vil være glade, hvis den er mellem de fem første.
3 Fast Track (Morten Juul)
Har været hos mig i godt en måneds tid. Den har virket vældig hidsig og stresset, men jeg synes stille og roligt at det bliver bedre. Han træner supergodt højrevejen rundt, men træning er en ting, løb noget andet. Det er vel en outsider her første gang.
4 Silas Østervang (Kenneth Andersen)
Gik godt senest og er nu ude på favoritbanen igen. Stayerdistancen er ikke noget problem. Hesten er ikke urstærk, men disponerer altid kræfterne godt. Det er vel ikke mere end en placeringschance, men hvis den kan gemmes lidt til opløbet så er det trods alt en hest som triospillerne kan se lidt op for.
5 Enjoy Day (Brian Jørgensen, førstemand hos Robert Bergh)
Er frisk og fin. Hesten var vel ikke som bedst i seneste start, men da gik dten med skærper og det syntes han ikke om. Dem slipper han for her. Egentlig er det en hest som jeg kunne forestille mig vil have lidt fordel af at gå højrevejen. Er i bund og grund en fin hest, som kommer til start i god form. Det er svært for mig at vurdere hesten mod konkurrenterne, men den burde række et stykke.
6 Gian Luca Pasel (Marcel Hauber)
Er en superstærk hest, der har stor fordel af distancen og som holder sig rolig undervejs. Har været uheldig de seneste par starter med udstyrsproblemer, deraf galopperne, men jeg tror meget på ham her. Han er relativt hurtigt ude i snorestart, og har en god kusk. Om han kan vinde, er svært at vurdere, men det er min bedste chance på dagen.
7 Billie Jean (Bent Svendsen)
Er blevet behandlet siden seneste start. Da var den uheldig at få en galopperende hest i hovedet ind på opløbet, hvilket nok kostede en trioplacering. Viste senest i Århus at den nu magter banen. Hesten lever jo på styrken og har fordel af distancen, men det er svært at sætte den ind chancemæssigt mod disse heste. Den har oppet sig, men jeg kan ikke vurdere, om det er en triochance eller en præmiechance.
9 Amadillo CN (Steen Juul)
Var måske en lille smule svagere end jeg havde forventet senest, men måske havde den fået lidt reaktion på starten forinden. Hesten har trænet på efterfølgende og der har ikke været noget negativt. Nu er der gode heste imod og højrevejen ved jeg heller ikke helt med, men bedømt på den form hesten viste første gang, så skal han være en lille pladschance. Kommer uden forsko efter have gået med sko senest i Sverige.
10 Bell Man (Kaj Jensen)
Har vist god form i det seneste stykke tid. Århus-banen er i bund og grund ingen fordel for hesten, men jeg synes det er en god triochance.
13 Supreme Star (Marc Bæk Nielsen)
Var rigtig fin i Skive. Var den ikke blevet generet i opløbet, så havde den været anden til en god hest (Brezziana, red.), så jeg var rigtig godt tilfreds med den. Den møder gode konkurrenter og det er første gang på lang distance. Jeg vil kalde det en outsider.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Basse den 2018-12-28 klockan 10:51.
|