Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
|
V75:4 analys och rank
V75-4, 6. LØB
Aftenens gulddivision har deltagelse af en række spændende heste. Mest interessant er det i virkeligheden, hvor langt Lars Marcussens 4-årige superhoppe Candy La Marc rækker mod garvede Liga 1-heste.
Chancevurdering
A-chancer: 5-2-1 B-chancer: 3-6 C-chancer: 7-8-4
5 Target Kronos vandt Breeders’ Crown-finalen som 4-års, hvilket blev belønnet med 1,6 mio. s.kr. 2017 var lidt et mellemår med kun en enkelt sejr, og 2018 har været noget af en rodet sæson med tre sletninger pga. sårskader og dårlige blodværdier, og en andenplads som bedst. Den kom i seneste start, hvor Target Kronos fulgte startbilen, og decideret bombede til spids! Lutfi Kolgjini slap til favoritten Canari Match på første langside, og havde masser sparet ind over mål, hvor Örjan Kihlström bag Canari Match pænt kørte tilpas langt væk, så Target Kronos kunne tage andenpladsen. Target Kronos så mildest talt fantastisk ud, og med Bent Svendsen i sulkyen, så lugter det langt væk af spids og slut. Oplagt kandidat til blank i V75-spillet.
2 Candy La Marc er uhyggelig svær at sætte ind i dette selskab. Det er altså en 4-årig dansktrænet, svensk hoppe, som står med 2,3 mio. kr. på præmiekontoen. Primært via sejre som 3-års i Svensk Hoppe Kriterium og Breeders Crown, mens 2018 har var lidt mindre succesfuld, dog med flotte sejre i Aalborg Hoppechampionat, semifinalen til Breeders’ Crown og en V75-sejr. I finalen i Breeders’ Crown fik Candy La Marc ødelagt sine chancer allerede i startmomentet, og der burde nok have været ringet omstart. Candy La Marc kan være rigtig hurtig fra start, men hvad gør Birger Jørgensen, når Svendsen kommer flyvende med gulddivisionshesten Target Kronos? Og kommer Candy i det hele taget forbi indvendige Time Machine, som også kan flytte sig fra start?
1 Time Machine gør her sin tredje start for Robert Bergh, og indtil videre har der ikke været den helt store succes. Forrige start på Örebro – altså debuten for Bergh – lignede faktisk noget stort, idet Time Machine havde tredje par udvendigt undervejs i et stayerløb, hvor den ellers havde startspor 15. Men det blev til en umotiveret galop med 500m til mål i et løb, som Ready Ribb vandt i 1.14,6 fra samme distance som Time Machine foran Dartagnan Sisu. 8/12 på Bergsåker var Time Machine hurtig fra start og tog spids. Slap til spilfavoritten Zenit Brick, men slap taget allerede med 700m hjem, og skuffede vel reelt. Jeg tror dagens distance passer Time Machine meget bedre end de lange løb, og mulighederne for et godt løb er bestemt til stede med den viste starthurtighed.
3 Amazing Dynamite blev bakket af fra start 12/12 på Jägersro, og havnede i fjerde par udvendigt. Blev forceret fremad til dødens med en omgang til mål, og lignede vinderen midt på opløbet. Men speedkuglen Speedy Foxy Vicane afsluttede som død og kritte, og nåede netop frem til sejr foran en tapper Amazing Dynamite, som ellers havde knækket den førende. Amazing Dynamite har vundet de seneste to gange den har været til start i Aarhus. Sidste år var det DM for 5-årige Hingste/vallakker og i år knækkede den Giggs Boko efter en flot præstation.
6 Triton Neergård må nøjes med at være en B-chance pga. startsporet. 23/11 her i Aarhus tog Jeppe Juel fusen på borgermusikken, og kørte spids med Triton Neergård, selv om det ikke helt var dét han havde proklameret på forhånd i medierne. Det blev til sikker sejr, selv om Twilight D kom flyvende langt ude i banen til slut. Senest galopperede Triton Neergård fra start på Jägersro for Peter Ingves, men leverede en flot ophentning og ditto afslutning til femteplads på 1.12,8a/1640m. Satte vel 30-40 meter til ved galoppen, men fra dette spor skal der en del racing luck til for at vinde.
7 O’Grady er i bund og grund en superhest, men den har ingen afslutning haft i sig de seneste to starter. Først i N.J. Koster Memorial 28/10 på Lunden og senest i en Liga-finale 2/12 i Odense.
8 Dupree gik intet i første start for Jeppe Juel 6/9 og fik derefter pause. Kom ud igen i Billund 14/12 i løbet, som Come On Hugo vandt foran Sun Esterel og Pingus Vang. Dupree havde ryg på den førende Bali undervejs, og havde måske en lille chance for at komme ud, da udvendige Pingus Vang brød ud i banen ved indgangen til lige bane. Men det skete ikke, og så sad Dupree fast med tørt krudt sparet.
4 Rocky P H har gjort det rigtig flot i montéløbene siden den kom tilbage, men galopperede dog senest midtvejs i løbet i Skive 17/12 som storfavorit. Kommer nu igen ud i sulkyløb, men en præmie må være max ambition.
Tränarintervjuer
6. LØB - V75-4 / V5-2
1 Time Machine (Brian Jørgensen, førstemand hos Robert Bergh)
Havde egentlig trænet godt og set rigtig fin ud, både i træningen hjemme og i skarpere hurtigarbejder, så det var en skuffende præstation senest, men hesten løb sig træt på de skærper hesten løb med den dag. Det var både psykisk og fysisk, at den ikke syntes at skærperne var noget hit. Den havde dog set meget fint ud indne, så vi er spændte på at starte den her. Det er en fin traver som godt kan åbne lidt. Det er klart at den er nødt til at være bedre end senest, men vi håber at der var den forklaring på den skuffende indsats. Jeg synes den skal regnes som en god chance, men det er svært for mig at vurdere den mod de andre.
2 Candy La Marc (Lars Marcussen)
Har en god opgave her. Hesten er frisk og fin. Birger kørte et arbejde med deb for 14 dage siden, da det var meningen at hesten skulle til Frankrig. Gik et let job onsdag og et hårdt job for fem dage siden. Da var den som sædvanlig. Vi prøver at pille alle fire sko af denne gang. Det gør hesten lynhurtig og fri i sin gang, og så har den stor fordel af Århus. Det er lidt spændende at sætte den sammen med disse heste, men det skal nok gå. Jeg synes den står godt. Den skal selvfølgelig have det fornødne held, men umiddelbart er jeg ikke bange for nogen af konkurrenterne. Det er over en måned siden seneste start, så man kan tvivle på om topformen stadig er der, men alt virker perfekt, og da vi tog skoene af hende i Skive gav det enorm effekt. Det skal klart være en vinderchance.
3 Amazing Dynamite (Steen Juul)
Holder rigtig god form. Der er selvfølgelig gode heste imod, men jeg tror at han matcher dem. Han kan være med deroppe ad, men det er klart, at det kommer lidt an på, hvilket løb han får. Triochance. Kommer uden forsko efter have gået med sko senest i Sverige.
4 Rocky PH (Knud Mønster)
Møder rigtigt gode heste. Får han en præmie med hjem så er jeg godt tilfreds. Formen er OK. Senest i monte blev hesten generet til galop. Ellers havde den været med helt fremme.
6 Triton Neergård (Jeppe Juel)
Gik sindssygt godt senest på Jägersro. Den lavede en umotiveret fejl fra start, men var flyvende i opløbet og viste kanonform. Går godt i Århus og er en triochance. Hvis de andre kører for stærkt, så kommer jeg til slut og pløkker dem.
8 Dupree (Jeppe Juel)
Sad med alt i behold senest bag en træt konkurrent. Formen er fin. Jeg vil have at Lønborg kører et inderbaneløb ligesom jeg gjorde senest, og så håbe, at det løser sig til slut. Hesten føles på rette vej, men realistisk set så er jeg tilfreds, hvis den går et godt løb og får en præmie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Basse den 2018-12-28 klockan 10:51.
|