Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-28, 20:32   #8
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Det kommer spekuleras mycket om Nurmos stallform och galopprisk på Global Trust. Men att galoppera vid laddning från spår 1 drabbar många och han har faktiskt hygglig statistik på att trava. I det här loppet behöver han inte ladda heller, utan kan bara glida med och överta i kraft av det stora favoritskapet när positionerna intagits. Galopp eller sjuk emot = ca 75% vinstchans (Nurmos stall är historiskt väldigt friskt vill jag påstå). Bakom är den en ganska öppen historia faktiskt, och jag är förvånad att se 0% på Latest News och speciellt på Helios US som är i riktigt bra form för dagen. De vinner ju ingen normal silverdivision, men det här är ett sällan skådat skräplopp för att vara silver.

Sen är det överraskande att Piraten i skrivande stund är streckat på hela 9% mot Propulsion. Där kan vi ju snacka häst som är totalt överlägsen (vill påstå att den vinner det här även om den skulle ha en oupptäckt halsinfektion). Är dessutom otroligt travsäker. Trodde aldrig jag skulle värdera en starthäst till över 90% vinstchans, men här tror jag det ligger runt 95% till och med!

Går dartmatchen som jag tänkt ikväll (en annan liten hobby jag även lirar på ibland när det är stora turneringar) så kommer jag vända den vinsten på den dubbel storfavorit imorrn. 1,87 i odds på det just nu.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat