Flest V75 vinster på Axevalla tas från spår 1. Kanske beror det på det längre upploppet
vilket gör att upploppskörningen blir mer långdragen och öppnar upp vinnarhålet och för
sargslickarna på innerspåret?
Avd 1
Då min spelform varit allt annat än bra senaste halvåret, så tenderar jag att överstrecka inledande avdelning för att inte tappa chansen direkt. Kan vara så att Åke leder detta runtom med 1 X.L.Bygg Palema, men jag kan inte inleda med spik!
8 Othala måste med liksom 12 J.S.Apollo och 9 Arsenal (just nu även 10,3,15).
Avd 2
3 Justice Ås är perfekt inmatchad pengamässigt och har tjänat 500-1000k mer än de på förhand värsta motståndarna, men har inte startat på nära två månader. 1 Angle Of Attack tar spets, har inte heller startat på länge, men har tidigare inte haft några bekymmer med varken innerspår eller skor och går bra efter vila, men kan dock rulla över i galopp när som helst i loppen. Bergh siktar på att köra i spets.
Vinner JÅ från dödens eller bäddar det för 6 Michelangelo Ås? Har dock svårt att se Daniel Olsson som vinnare inom V75. Just nu lutar jag åt att spika Untersteiner.
Avd 3
Här tänker jag ta betalt på 10 Seal Kronos - allt under 40% är kanon! (just nu 25%)
Avd 4
Heltäcker på det reducerade och spelar utgång på 4 Sobel Photo som hittat stilen efter tränarbyte. Har god spetschans och kan köras i spets eller rygg ledaren. Vann därifrån senast utan att tömmas - just nu under 10%!
Avd 5
Står väl mellan de mest streckade. Tar med Åkes styrning från spår 8 och hoppas på en riktig "Svanstedtare".
Avd 6
Nångång måste det väl ta stopp för 15 Stonewashd Diamant också?!? Ständigt tuffa lopp borde ta ut sin rätt och utgångsläget lovar inget annat än ännu en tuff uppgift. 8,3,6,14 åker med på lappen, resten känns som statister.
Avd 7
Bike på 4 Minnestads Ecuador och äntligen ett bra utgångsläge. Leder möjligen runtom.
Just nu min andra utgång, men kan mycket väl landa i spik! Varnar lite för Tayson Bi som kan mycket vid rätt löpning...
OK - kanske inget revulutionerande eller överhuvudtaget av värde.
Önskar alla Sharpsare ett Gott Slut på travåret 2018!
edit: Läste just Nybrinks tips och inser att jag är chanslös. Vill poängtera att jag skrev det jag skrev innan och baserat på lopparkiv och egna anteckningar. Trist att det ser ut som att jag pluggat ihop med Nybrink...
Senast redigerad av eveton den 2018-12-30 klockan 18:41.
Anledning: Nybrink
|