Ämne: Legolas
Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-30, 14:37   #1068
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
När jag lite före jul frågade supporten om vad som händer efter 1/1-19 så skulle jag känna mig helt lugn.

Allt skulle fortsätta som vanligt.

Men då man lämnade in ansökan så sent som sista fredagen i oktober ( de flesta andra sökte redan i augusti! ) var det inte särskilt förvånande att man inte skulle hinna till 1/1-19.

Det är både ett och annat som måste styras upp på sidan för att vara påtänkta för licens.


Just dopade pooler och garantier av olika slag tror jag inte kommer att bli något problem. ATG har ju t ex GS75 där de ( under särskilda villkor ) skjuter till extrapengar. Men dopade pooler endast kommer knappast att räcka till för att få upp omsättningen till den så viktiga "kritiska massan" där spelet driver sig självt. Den delen av pool-spels-psykologin har man aldrig förstått sig på.


Lite förbryllande är varifrån man fått "Svenska Regleringsverket"....
Kan dom komma förbi förbudet kring bonusar och fortsätta dopa travpoolerna på olika sätt så finns det ändå lite hopp , men som det sett ut senaste månaderna så är vinstpoolerna alldeles för små. Dom har i regel legat på runt 10 tkr i omsättning och då kan en ensam vinnare ta hem 3500 kr på 7 rätt.

Skulle spelbolaget helt sluta med att skjuta till pengar så kommer omsättningen troligen bara i undantagsfall överstiga 5 tkr och det säger ju sig själv att det spelvärdesmässigt är stendött att gå in i sådana pooler med system som kostar över 100 kr.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat