Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-30, 18:17   #34
bollen32
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bicepsbrother Visa inlägg
Vad händer då om jag bettar på nitrogen sports med bitcoin? Måste jag då betala den 30 % spelvinst skatten OCH kapitalvinsten för försäljningen/ökningen av bitcoin? eller är det bara en utav dom? Och isåfall vilken? Två hela olika skatter och båda ligger på 30 %...
Med min lekmannakunskap inom juridik bör det vara båda du ska betala, då det är två helt olika skatterättsliga områden.

Om ditt mål är att kunna fortsätta spela vidare på pinnacle är dina rimligaste alternativ enligt mig:
1. Bosätt dig utomlands (dvs att du måste vara skatteskyldig i annat land än Sverige)
2. Spela på ett konto tillhörande någon som är skatteskyldig i annat land än Sverige, överför pengar som vanligt mellan era bankkonton.
3. Fortsätt spela som vanligt (om det fortfarande är möjligt, vet inte vilka insatser i regleringen som kommer genomföras inom rimlig tid) och hoppas att SKV inte kommer på dig.

Alla andra alternativ jag kan komma på och dom du målar upp är orimliga ur kostnadsperspektiv om vi utgår från att det är sportsbetting du ska hålla på med. Ska du bonustradea kommer det finnas börser och annat så småningom att spela mot.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat